اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهندس تعمیرات پمپ و توربین مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد

صرفه‌جویی ارزی با ساخت پمپ سولفور توسط متخصصان داخلی پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مهندس تعمیرات پمپ و توربین مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: ساخت هر پمپ سولفور توسط متخصصان داخلی پارس جنوبی 30 هزار دلار صرفه‌جویی ارزی در بر داشته است.

صرفه‌جویی ارزی با ساخت پمپ سولفور توسط متخصصان داخلی پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه علیرضا پژمان بعد از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در مجتمع گازی پارس جنوبی اظهار داشت: استفاده از توان و پتانسیل علمی متخصصان داخلی از رویکرد‌های مسئولان ایران اسلامی به منظور توسعه و ترقی علمی ایران اسلامی است.

مهندس تعمیرات پمپ و توربین مجتمع گاز پارس جنوبی خاطر نشان کرد: دستاوردهای بزرگی در حوزه صنعت نفت و گاز در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم و حمایت‌های همه‌جانبه مسئولان نقشی مؤثر و غیر قابل انکار در خوداتکایی و عدم وابستگی ایران اسلامی در عرصه‌های علمی، صنعتی و ... داشته است.

پژمان ابراز داشت: یکی از دستاوردهای مهمی که شاهد آن بوده‌ایم ساخت قطعات پمپ‌های سولفور در کارگاه مرکزی مجتمع گازی پارس جنوبی بوده است.

وی در ارتباط با اهمیت ساخت پمپ‌های سولفور افزود: پمپ‌های سولفور از پمپ‌های مهم این پالایشگاه است و به دلیل انباشت سولفور در sump و همچنین از نظر زیست‌‌محیطی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است.

این مسئول ادامه داد: توقف این پمپ‌ها به علت انباشت سولفور در Sump موجب توقف تولید می‌شود و این مهم سبب اهمیت ساخت این قطعات شده است که با تلاش‌های شبانه‌روزی و مکرر مسئولان و کارشناسان مربوطه در حوزه گازی پارس جنوبی محقق شده است.

مهندس تعمیرات پمپ و توربین مجتمع گاز پارس جنوبی در ارتباط با خصوصیات و ویژگی‌های فنی این قطعه ابراز داشت: دمای کارکرد این پمپ‌ها در sump حاوی سولفور در حدود 145 درجه سانتیگراد و دبی این پمپ‌ها 80 مترمکعب بر ساعت و فشار کارکرد 1.6 بار (bar) است.

وی گفت: مشکل عمده و اساسی این پمپ‌ها فرسودگی ناشی از کارکرد در محیط خورنده است و وجود ناخالصی‌هایی نیز در گوگرد و نفوذ بخار در پروسه پمپاژ گوگرد گزارش شده است.

پژمان با اشاره به اینکه تامین مکرر این قطعه در کارگاه مرکزی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نبود بیان داشت: برای رفع این مشکل اساسی، خرید و تامین پمپ جایگزین در دستور کار کارگاه قرار گرفت که به دلیل تحریم و عدم ارائه اجزای پمپ توسط شرکت سازنده خارجی برای ما مقدور نبود.

مهندس تعمیرات پمپ و توربین مجتمع گاز پارس جنوبی با تاکید بر آنکه تحریم‌ها موجب خودکفایی ما در تولید این قطعه مهم شد تاکید کرد: برای خودکفایی، ساخت و بازسازی قطعات مطابق با استاندارد API 610 و همه مراحل تهیه متریال، ساخت، بازرسی و تست‌های لازم با حضور کارشناسان کارگاه پیگیری و انجام شد.

وی اضافه کرد: در این زمینه با کاهش زمان تعمیراتی از نظر اقتصادی نیز صرفه‌جویی چشمگیری صورت گرفته به‌ نحوی که ساخت اجزا و بازسازی کامل هر پمپ در حدود 30 هزار دلار صرفه‌جویی ارزی به همراه داشته است.

پژمان اذعان داشت: دو عدد از اسپول‌های پمپ پس از ساخت، هم‌اکنون نصب و در سرویس است و شش عدد اسپول دیگر نیز در زمان تعمیرات دوره‌ای این پمپ‌ها نصب خواهد شد.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول