اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/اولین انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از مبارک/

موسی: مصر نیازمند رئیس‌جمهوری با مرجعیتی متفاوت است

خبرگزاری فارس: عمرو موسی، نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری مصر تاکید کرد که مصر هم اکنون نیازمند رئیس جمهوری با مرجعیتی متفاوت است تا بتواند میان نیروهای سیاسی حاکم بر پارلمان و نیروهای سیاسی دیگر تعادل برقرار کند.

موسی: مصر نیازمند رئیس‌جمهوری با مرجعیتی متفاوت است

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری المصری الیوم، عمرو موسی، نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری مصر که پیش از این سمت دبیرکلی اتحادیه عرب و وزیری خارجه حسنی مبارک را احراز می‌کرد، در سخنانی بر لزوم شکل‌گیری مرجعیتی جدید در مصر تاکید کرد.

موسی تاکید کرد که مصر هم اکنون نیازمند رئیس جمهوری با مرجعیتی متفاوت است تا بتواند میان نیروهای سیاسی حاکم بر پارلمان و نیروهای سیاسی دیگر تعادل برقرار کند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب 25 ژانویه مصر روح جدیدی در کشور و جامهع مصر دمیده است، گفت: این به صلاح و منفعت کشور نیست که روح انقلاب را کشته یا آن را خفه کند و با اینکه در این میان افراد بسیاری هستند که چنین قصدی را دارند، با این حال باید همه برای تحقق اهداف انقلاب تلاش کنند.

موسی همچنین تاکید کرد که به اجرای قوانین شریعت اسلامی پایبند و متعهد است و  درعین حال اعتقاد دارد که پیروان ادیان و آیین‌های دیگر آزاد هستند از اعتقادات مذهبی خود در احوال شخصی تبعیت کنند.

عمرو موسی را باید از جمله دیپلمات‌های با سابقه مصر برشمرد. وی یک دهه (1991 تا 2001) وزیر خارجه مصر و پس از آن دبیرکل اتحادیه عرب بود (2001 تا 2011). بسیاری از تحلیلگران وی را یکی از شانس‌های اصلی پیروزی در انتخابات می‌دانند. عمرو موسی خواستار تسریع در فرایند انتقال قدرت از نظامیان به دولت غیرنظامی است.

وی متولد 3 اکتبر 1936 در قاهره و فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول