اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم:

اجاره دادن مراتع غیرقانونی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: اجاره دادن مراتع غیرقانونی است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

اجاره دادن مراتع غیرقانونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرستان قم، احمد عفتان اظهار داشت: طبق قوانین، اجاره دادن مراتع جایز نیست و با افرادی که بدون پروانه اقدام به بهره‌برداری از مراتع می‌کنند، برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گزارش شده است که برخی افراد اقدام به اجاره دادن مراتع روستای خود به اشخاصی غیر از بهره‌بردار مرتع کرده‌اند تصریح کرد: طبق قانون یکی از مواردی که می‌شود بر اساس آن پروانه چرا را باطل کرد، همین مورد است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم بیان داشت: اجاره مراتع بدون اذن منابع طبیعی غیرقانونی است و اگر با موردی در این خصوص برخورد کنیم، پروانه چرا بهره‌بردار مرتع را باطل خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه مراتع برای دامداران دارای پروانه است، نه روستا اضافه کرد: در این خصوص اگر اختلافی بین شوراها و دامداران به وجود آمده است باید به بخشداری محل مربوطه مراجعه کرده تا در بخشداری با حضور نماینده منابع طبیعی تصمیمات لازم اتخاذ شود.

عفتان تصریح کرد: بر اساس قانون اگر مشخص شود که مرتعی بدون اذن منابع طبیعی اجاره داده شده است، مامورین ما دام‌های بدون پروانه را از مرتع بیرون می‌کنند و دامداری که آن مراتع را اجاره کرده است باید در مراجع قانونی از افراد خاطی شکایت کند.

وی گفت: یکی از وظایف حاکمیتی منابع طبیعی این است که مراتع را ممیزی کرده و ظرفیت مراتع را نیز شناسایی کند و همچنین مشخص شود چه تعداد رأس دام طی چه مدتی باید از این مراتع استفاده کنند که در همین راستا برای تمام مراتع استان بهره‌بردار مشخص کرده‌ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم اضافه کرد: در خصوص مراتع بلامعارض و مراتعی که به دلیل اجرای پروژه‌های ملی از بهره‌برداران پس گرفته شده است، حق و حقوق آنها به صورت کامل پرداخت می‌شود.

وی گفت: سامانه 120 منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم به صورت شبانه‌روزی در اختیار هم‌استانی‌ها است تا مشکلات خود را به اطلاع خادمین خود برسانند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول