اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ریگان:

کشاورزان باید مورد حمایت جدی قرار گیرند

خبرگزاری فارس: فرماندار ریگان گفت: ریگان ظرفیت پرورش شتر و شتر‌مرغ را دارد و اگر کشاورزان حمایت شوند، اقتصاد این شهرستان رونق می‌گیرد.

کشاورزان باید مورد حمایت جدی قرار گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، محمد برزنگ ظهر امروز در جلسه ستاد توسعه بخش کشاورزی ریگان اظهار داشت: ‌در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی مشکل اشتغال شهرستان را باید رفع کنیم.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه شهرستان ریگان دارای بافت شنی زیاد بوده و تبخیر آب و تعریق آن زیاد است، اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در بسیاری از مزارع شهرستان اجرایی نشده است.

برزنگ افزود: گرمای شهرستان در تابستان به بیش از 50 درجه می‌رسد و مزارع با کمبود آب مواجه می‌شوند که این امر مشکلاتی را برای کشاورزان به وجود می‌آورد.

وی تصریح کرد: خشکسالی‌های پی‌در‌پی در ریگان موجب کاهش سفره‌های آب زیرزمینی شده است و با اجرایی نشدن سیستم نوین آبیاری 40 تا 50 درصد آب هدر می‌رود.

برزنگ خاطر نشان کرد: ما در زمینه کشاورزی دارای ظرفیت‌های متعددی هستیم و پرورش ماهی در ریگان رونق خاصی دارد.

وی عنوان کرد: ریگان ظرفیت پرورش شتر و شتر‌مرغ را دارد و اگر کشاورزان حمایت شوند، اقتصاد این شهرستان رونق می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: بیشترین شیر مصرفی استان کرمان در شهرستان‌های شرقی تولید می‌شد که این مقدار در حال حاضر کاهش یافته است.

بیگری افزود: یکی از دام‌های سنگینی که در این شهرستان‌ها پرورش می‌یافت، گاو جرسی بود که اکنون نسل آن رو به نابودی و فراموشی است.

وی از تنظیم سند برنامه پنجم  کشاورزی خبر داد و ابراز داشت: در این سند تمام‌ برنامه‌ها پروژه‌ها‌ی‌ کشاورزی وجود دارد که در آخرین مراحل تنظیم آن است و به زودی به تمام‌ ادارات جهاد کشاورزی ‌استان توزیع می‌شود.

بیگری افزود: در شش ماهه اول ‌سال جاری بیش از 243 میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی استان اختصاص می‌یابد که نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه است.

وی از راه‌اندازی و حفر هشت حلقه چاه کشاورزی در منطقه ده‌رضای ریگان خبر داد و گفت: با ایجاد این چاه‌ها معظل بیکاری در این مناطق رفع می‌شود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول