اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی:

کارگران و کارفرمایان شرکای اجتماعی دولت هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: کارگران و کارفرمایان شرکای اجتماعی دولت هستند که تعامل بین آنان مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را حل و فصل خواهد کرد.

کارگران و کارفرمایان شرکای اجتماعی دولت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک ناصر شیخی ظهر امروز در جلسه تعامل بین کارفرمایان و کارگران اظهار داشت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در زمینه حفظ و صیانت از نیروی کار، تنظیم روابط بین کارگران و کارفرمایان، مسایل اجتماعی، فرهنگی و ورزشی کارگران، رسالت و وظیفه خطیری دارد که باید رسالت خود را به نحو احسن به انجام برساند.

وی تصریح کرد: صداقت در گفتار و عمل، مدارا با مردم و جاذبه بی‌نهایت و دافعه در حد ضرورت شعار حرکت این اداره است که تلاش می‌شود با تحقق این شعار بتوانیم خدمتگزاران صدیق و متعهد و متخصصی برای مردم باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی بر لزوم تقویت و تعامل بیشتر روابط بین کارگر و کارفرما تاکید کرد و ادامه داد: ارتباط صحیح و منطقی بین کارگران و کارفرمایان نقش بسیار مؤثری در پیشبرد اهداف و برنامه‌های هر مجموعه‌ای دارد که این اصل اساسی باید به دقت مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

شیخی با اشاره به طرح بنگاه‌های اقتصادی زودبازده اظهار کرد: طرح گسترش بنگاه‌های اقتصادی زودبازده تحرک اقتصادی را به دنبال داشته و علاوه بر آن پرداخت یارانه تسهیلات زودبازده، ایجاد پنجره واحد برای تسهیل در امر صدور جواز فعالیت سرمایه‌گذاران، ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی در شهرستان‌ها و استان و صندوق ضمانت از سرمایه‌گذاران از جمله حمایت‌های دولت در راستای سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی است که این موارد شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاری در استان فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه صیانت از نیروی کار امر بسیار ضروری است گفت: تقویت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی آموزش کارگران و کارفرمایان، تشکیل کمیته‌های حفاظت و بهداشت کار و ایجاد شوراهای سازش در کارگاه‌ها از جمله راهکارهای مناسب در صیانت از نیروی کار است.

گفتنی است در این نشست نمایندگان جامعه کارگری، کمیسیون کارگری و شورای اسلامی کار، نمایندگان کارگری و انجمن‌های صنفی کارفرمایی و کارگری حضور داشتند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول