اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی:

اجرای طرح پیک مهر در استان مرکزی آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی از آغاز طرح پیک مهر در استان خبر داد.

اجرای طرح پیک مهر در استان مرکزی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک غلامرضا فتح‌آبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طول سال از طریق پایانه‌های هوایی، ریلی و جاده‌ای، جابه‌جایی مسافرین زیادی صورت می‌پذیرد و در طول این جابه‌جایی‌ها فرصت‌هایی در لحظات انتظار برای شهروندان به وجود می‌آید، از طرف دیگر برای انجام کارها در واحدهای صنفی و دستگاه‌های اجرایی مختلف، زمان بسیاری از افراد در این مکان‌ها تلف می‌شود، لذا دست‌اندرکاران و متولیان اجرایی طرح تحول اجتماعی کشور بر آن شدند که طرحی را برای پر کردن لحظات در انتظار به اجرا درآورند که این طرح با عنوان " طرح پیک مهر" شکل گرفت.

وی با بیان اینکه مقدمات اجرای این طرح از ابتدای سال 90 در دستور اجرا درآمد بیان داشت: این طرح به منظور آشنایی عموم مردم با حقوق شهروندی، تقویت فرهنگ و باورهای دینی جامعه، ارتقاء مهارت علمی، ترویج فرهنگ کتابخوانی و توسعه علم‌آموزی و استفاده بهینه از اوقات تلف شده آحاد جامعه به اجرا درمی‌آید.

دبیر کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی و خانواده استان مرکزی افزود: در این طرح کتاب‌های کم حجم و پالتویی با محتوای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و کاهش آسیب‌های اجتماعی، نشر ارزش‌های دفاع مقدس و... در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

وی همچنین گفت: 6 عنوان کتاب اصلی برای این طرح پیش‌بینی شده که در فاز اول از هر عنوان 1000 جلد چاپ شده و قریب به 180 عدد گنجه نیز برای توزیع این کتب ساخته شده است و مقرر شده در 180 مکان پیش‌بینی شده دارای فرصت در انتظار برای شهروندان با اولویت دو شهرستان اراک و محلات به عنوان پایلوت و سپس تا پایان سال در کل استان نصب شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی خاطر نشان ساخت: مجری این طرح در سطح استان اداره کل کتابخانه‌های عمومی است که در حال نصب گنجه‌های کتاب در کلیه پایانه‌های هوایی، ریلی و جاده‌ای، مراکز درمانی مرکز استان و مراکز بهداشت روستایی، اتوبوس‌های مسافربری درون شهری و برون شهری و کلیه مکان‌هایی که دارای فرصت در انتظار هستند، می‌باشد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول