اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترکیه شریک طرح آمریکا و اسرائیل علیه سوریه است

ایدنلیک ترکیه: انفجارهای سوریه عملیات سیا و موساد است

خبرگزاری فارس: یک روزنامه ترکیه با بیان اینکه انفجارهای سوریه همانی است که در عراق، پاکستان و لیبی رخ می‌دهد، تاکید کرد که این انفجارها، عملیات سازمان‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل است که اکنون با حمایت ترکیه در سوریه انجام می‌شود.

ایدنلیک ترکیه: انفجارهای سوریه عملیات سیا و موساد است

به گزارش فارس، روزنامه ایدنلیک ترکیه اعلام کرد که عملیات انتحاری یکی از ابزارهای مزدوران دستگاه جاسوسی آمریکا (CIA) و موساد (MOSSAD) است که قبلا در عراق انجام می‌شد و اکنون در سوریه به اجرا درآمده است.

این روزنامه در گزارشی که روز گذشته منتشر کرد، افزود: مزدوران موساد و سازمان سیا حملات مختلفی را در کشورهایی مانند عراق، پاکستان و لیبی اجرا کرده‌اند و می‌کنند و این عملیات در دیگر کشورها نیز ادامه دارد.

ایدنلیک افزود که عوامل موساد و سازمان سیا در دوره اشغال عراق با هدف تحریک شیعیان علیه اهل سنت و بالعکس، انفجارهای متعددی انجام دادند... این مزدوران به هدفشان هم رسیدند. بیشتر عملیات‌ها، مردم اهل سنت و شیعه را هدف می‌گرفت و اعلام می‌شد که این انفجارها همه عملیات‌های انتحاری و بمب‌های بشری هستند و عامل انتحاری هم کشته شده است اما حقیقت عکس این است.

این روزنامه چاپ ترکیه تصریح کرد که الان دستگاه جاسوسی آمریکا و موساد نیز همین شیوه را در سوریه اجرا می‌کنند تا طرح کوفی عنان فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه شکست بخورد حتی رجب طیب اردوغان [نخست‌وزیر ترکیه هم که طرح آمریکا را در سوریه اجرا می‌کند] اذعان کرد که این عملیات‌های انتحاری سبب از بین رفتن آتش‌بس [در سوریه] شده است.

در دو هفته گذشته چندین انفجار انتحاری در دمشق و دیگر شهرهای سوریه رخ داد که ده‌ها نفر را کشت و ده‌ها سوری دیگر را مجروح کرد.

ایدنلیک همچنین تاکید کرد که تحلیلگران سیاسی پیش‌بینی می‌کنند که عملیات انتحاری طی روزهای آتی در سوریه افزایش خواهد یافت و بی تردید موساد و سازمان سیا مسئول این حملات انفجاری هستند و این عملیات رمز تحریک و آشوب در سوریه است.

این روزنامه از اینکه ترکیه از این حملات حمایت می‌کند ابراز تاسف کرد و افزود که متاسفانه مرز ترکیه با سوریه جبهه پشیتیانی این عملیات خواهد بود زیرا ترکیه میزبان مزدوران موساد و سازمان سیای آمریکا شده است و به معنای دیگر ترکیه در عملیات طرح‌ریزی شده علیه نظام سوریه شریک است.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول