اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تلاش آمریکا برای درگیر ساختن ترکیه با سوریه

خبرگزاری فارس: نماینده دائمی آمریکا در پیمان ناتو اعلام کرد در صورت هرگونه مداخله نظامی از سوی سوریه و یا هر کشور دیگر به خاک ترکیه، ناتو ماده پنج این پیمان را مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

تلاش آمریکا برای درگیر ساختن ترکیه با سوریه

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، ایو دالر نماینده دائمی آمریکا در پیمان ناتو در نشست مطبوعاتی در واشنگتن در پاسخ به سوالی در زمینه اجرای ماده پنج ناتو در صورت اخلال مرزهای ترکیه از سوی ارتش سوریه  اظهار داشت اگر حمله‌ای علیه ترکیه صورت گیرد در این صورت کشورهای عضو ناتو اقدام به تشکیل جلسه و بررسی لزوم اجرای ماده پنج این پیمان خواهند نمود.

دالر تصریح کرد که در حال حاضر بحث پیرامون این مطلب در میان اعضای پیمان در سطحی محدود دنبال می‌شود و هر چند که ترکیه در مورد اتفاقاتی که در مرز این کشور با سوریه رخ داده و در جریان است به دیگر اعضا اطلاع رسانی کرده ولی هنوز درخواستی نظامی در این باره ارائه نکرده است.

اظهارات دوپهلوی نماینده دائمی آمریکا در پیمان ناتو در شهر واشنگتن در حالی عنوان می شود که ژنرال نجدت اوزل رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه بنا به دعوت رسمی همتای آمریکایی خود در این کشور بسر می برد. کارشناسان مسائل منطقه اظهارات اخیر دالر و سفر اوزل به آمریکا را تلاش واشنگتن برای درگیر ساختن ترکیه با سوریه ارزیابی می کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول