اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

شبکه خبری سی ان ان فاش کرد

حمایت آمریکا از شورای عالی نظامی و دست داشتن در کشتار مردم مصر

خبرگزاری فارس: پس از افشای ماهیت واقعی شورای نظامی مصر در حوادث العباسیه و افزایش انتقادها از دخالت آمریکا در تشدید سرکوب انقلابیون و تلاش جهت دور زدن انقلاب مصر،‌ شبکه خبری سی‌ان‌ان ابعاد جدیدی از این دخالت‌ها را فاش کرد.

حمایت آمریکا از شورای عالی نظامی و دست داشتن در کشتار مردم مصر

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری نهرین نت، بعد از آنکه نقش سرکوبگرانه شورای عالی نظامی مصر در کشتار مردم بی‌گناه مصر در حوادث میدان العباسیه فاش شد، اخباری منتشر شد که از دخالت بی‌وقفه و مستمر آمریکا در حوادث و آشوب‌های خیابانی شهرهای مختلف مصر با هدف ضربه زدن به انقلاب 25 ژانویه پردا برمی‌داشت که انتقادهای بی‌شماری را در عرصه داخلی و حتی از سوی رسانه‌های آمریکایی علیه این اقدام دولتمردان کاخ سفید در مصر به دنبال داشت.

تظاهرات مصری‌ها علیه شورای عالی نظامی

در این راستا شبکه خبری آمریکایی" سی ان ان " با تهیه و پخش گزارشی از حوادث جاری در مصر و به ویژه العباسیه به شدت از واشنگن به خاطر همراهی با هم‌پیمانان خود در مصر یعنی مقامات کنونی قاهره جهت حفظ منافع خویش در این کشور و برعلیه ملت مصر انتقاد کرد و نسبت به تاثیر این حوادث بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری مصر ابراز نگرانی کرد،‌ به ویژه آنکه بر اساس ماده 28 قانون انتخابات ریاست جمهوری امکان اعتراض در نتایج انتخابات وجود ندارد.

شبکه سی ان ان در ادامه انتقادات خود علیه دولت آمریکا، از سران کاخ سفید می‌خواهد تا از برگزاری انتخاباتی شفاف در مصر حمایت کنند.

گزارش این شبکه آمریکایی تاکید می‌کند که حوادث خونین و مقابل وزارت دفاع مصر آشکارا بیانگر سیاست‌های سرکوبگرانه‌ای است که توسط شورای عالی نظامی حاکم بر این کشور علیه ملت مصر دنبال می‌شود،‌ آن هم در زمانی‌که این شورا حضور هرگونه ناظران بین المللی جهت نظارت بر اجرای سالم و درست انتخابات را رد می‌کند.

تظاهرات هزاران مصری برای نجات انقلاب

در این راستا "نانسی عقیل"، مدیر دفتر موسسه آمریکایی "فریدام هاووس" در قاهره در گفتگو با شبکه سی ان ان توضیح می‌دهد که مردم مصر چگونه برای دستیابی به آزادی تلاش و مبارزه می‌‌کنند.

این شبکه امریکایی یکی از نشانه‌های حاکمیت سرکوبگرانه شورای عالی نظامی بر مصر را عدم لغو یا اصلاح بند 28 قانون انتخابات ریاست جمهوری می‌داند که در صورت بروز هرگونه شک و تردید در نتیجه انتخابات یا داشتن اعتراض نسبت به آن امکان ارائه شکایت یا اعتراض به نتایج وجود ندارد.

گزارش شبکه آمریکایی سی ان ان با متهم کردن حکومت مصر و حاکمان کنونی این کشور به ممانعت از شکل‌گیری هرگونه قدرت مدنی در مصر جهت ساخت دولت دمکراتیک، دولت آمریکا را به هم‌دستی با حاکمان نظامی مصر متهم و تاکید کرد، این امر موجب شده تا مصر به سوی شرایط بدتر گام بردارد.

این گزارش با اشاره به پرونده فعالیت سازمان‌های آمریکایی فعال در مصر و حمایت مالی مشکوک آنها از نهادها موسسات جامعه مدنی مصری تاکید کرد: واشنگتن در این قضیه تنها به بازگشت شهروندان متهم خود در این پرونده اکتفا کرد که تنها با هم‌دستی و همراهی شورای عالی نظامی مصر امکان‌پذیر شد و این بار دیگر این پیام را به ما می‌رساند که آمریکا تنها درصدد حفظ منافع خویش در مصر است.

آمریکا در طول بیش از یک سالی که از حاکمیت شورای عالی نظامی مصر بر این کشور می‌گذرد و با وجود وقوع کشتارها و حوادث خونبار متعدد هیچ‌گاه لب به انتقاد از شورای نظامی مصر نگشوده و این سکوت آمریکا بعد از وقوع حوادث هولناک العباسیه خود دلیل واضح و روشن دیگری بر وجود دست‌های پنهان در این حوادث است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول