اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

دبیرکل سازمان ملل متحد حوادث خونین العباسیه را محکوم کرد

خبرگزاری فارس: "بان کی‌مون"، دبیرکل سازمان ملل متحد حوادث خونین روز گذشته میدان العباسیه و مقابل مقر وزارت دفاع مصر را محکوم کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد حوادث خونین العباسیه را محکوم کرد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری المصری الیوم، "بان کی‌مون"، دبیرکل سازمان ملل متحد حوادث خونین روز گذشته میدان العباسیه و مقابل مقر وزارت دفاع مصر را محکوم کرد و به خانواده قربانیان این درگیری‌ها تسلیت گفت.

"ادواردو دل بوی"، سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل در این‌باره گفت: بان کی‌مون بر حق مردم مصر در برگزاری تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز و سازمان یافته تاکید کرد.

دبیرکل سازمان ملل در پیام خود از تمام طرف‌ها در مصر خواست تا به این حق احترام بگذارند و ضمن جلوگیری از اقدامات خشونت‌آمیز حقوق بشر و قوانین حاکم بر کشور را محترم بشمارند.

درگیری‌های شب گذشته العباسیه که با حمله نیروهای امنیتی مصر به تظاهرات‌کنندگان این کشور همراه بود، بر اساس آخرین آمارها یک کشته و 373 مجروح برجا گذاشت.

مردم معترض مصر روز گذشته با برگزاری تظاهراتی میلیونی در میدان التحریر بر واگذاری فوری قدرت توسط شورای عالی نظامی مصر و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور در موعد مقرر و محکومیت کشتار العباسیه تاکید داشتند که سپیده دم روز چهارشنبه توسط نیروهای نظامی مصر علیه تحصن کنندگان مقابل وزارت دفاع رخ داد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول