اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

ایران میزبان اجلاس وزرای اطلا‌ع‌رسانی کشورهای اسلامی

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از میزبانی ایران برای اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی در سال 2012 خبر داد.

ایران میزبان اجلاس وزرای اطلا‌ع‌رسانی کشورهای اسلامی

سید محمد حسینی در حاشیه گردهمایی ائمه جمعه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در محمودآباد درباره نهضت ترجمه در کشور گفت: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مبحث ترجمه یک جاده یک طرفه نیست که ما فقط آثار دیگران را به فارسی ترجمه کنیم، بلکه باید آثار فارسی زبان را به زبان‌های زنده دنیا ترجمه کنیم و از این رو نهضت ترجمه در کشور آغاز شده است ولی باید با سرعت بیشتری پیش برویم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور درباره اقدامات برون مرزی وزارت ارشاد نیز ابراز داشت: برنامه‌هایی همچون هفته‌های فرهنگی و نمایش فیلم به منظور ارائه فرهنگ اسلامی ایرانی با نمایش آثار برجسته هنری و حضور هنرمندان، همچنین اجرای برنامه‌هایی از قبیل تئاتر، ارائه کتاب به زبان‌های مختلف در مناسبت‌های گوناگون همچون دهه فجر و جشنواره امام رضا در کشورهای مختلف در دستور کار قرار دارد.

حسینی افزود: در همین راستا در دهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از هیئت‌های رسمی و غیر رسمی کشورهای مختلف دعوت کردیم تا از نزدیک با آثار و کتب مختلف ایرانی آشنا شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از میزبانی ایران برای اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی در سال 2012 خبر داد و خاطرنشان کرد: این اقدامات بیانگر تحرک مناسب در دیپلماسی فرهنگی ایران است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بیش از پیش فرهنگ اسلامی ایرانی را برای دنیا تبیین کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر پرداخت تسهیلات مسکن برای خبرنگاران ابراز داشت: رایزنی‌های خوبی با وزارت مسکن و شهرسازی صورت گرفته است که امیدواریم به زودی این موضوع محقق شود.

حسینی درباره هدیه رئیس جمهور به خبرنگاران گفت: این موضوع باید از طریق نهاد ریاست جمهوری پیگیری شود که مسئولین مربوط در حال پیگیری هستند.

انتهای پیام/ع10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول