اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

برای چهارمین روز متوالی

دانشجویان الازهر علیه شورای عالی نظامی مصر تظاهرات کردند

خبرگزاری فارس: صدها دانشجوی دانشگاه الازهر برای چهارمین روز متوالی با برگزاری تظاهراتی علیه شورای عالی نظامی مصر، ضمن محکومیت حوادث العباسیه خواستار آزادی دانشجویان بازداشت شده این دانشگاه شدند.

دانشجویان الازهر علیه شورای عالی نظامی مصر تظاهرات کردند

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، برای چهارمین روز متوالی صدها دانشجوی دانشگاه الازهر علیه سیاست‌های شورای عالی نظامی حاکم بر مصر تظاهرات کردند.

دانشجویان دانشگاه الازهر قاهره در این تظاهرات خواستار آزادی دوستان و همکلاسی‌های خود شدند که جمعه گذشته توسط ارتش مصر در میدان العباسیه بازداشت شدند.

آنان با بستن خیابان و راه اوتستراد مانع تردد خوردوها از این خیابان شده و با سردادن شعارهایی سیاست‌های شورای عالی نظامی در دوره انتقالی را محکوم و خواستار کناره‌گیری فوری نظامیان از اداره امور مصر شدند.

داشتجویان معترض الازهر با اشاره به اینکه موعد امتحانات نزدیک می‌شود و دوستان و همکلاسی‌های آنها همچنان در بازداشت شورای عالی نظامی بسرمی‌برند، از عدم اقدام و بی‌توجهی مسئولان الازهر جهت آزادی این دانشجویان نیز انتقاد کردند.

آنان با تجمع در برابر ساختمان ریاست دانشگاه و سردادن شعارهایی مانند "سرنگون باد حکومت نظامیان" و "همه علیه شورای عالی نظامی فریاد می‌زنیم و شعار می‌دهیم" و "طنطاوی سرنوشت تو چون معمر قذافی است" علیه شورای عالی نظامی مصر شعار دادند.

اگرچه شورای عالی نظامی مصر به احمد طیب، شیخ الازهر وعده داده بود، ظرف 48 ساعت دانشجویان بازداشت شده الازهر را آزاد خواهد کرد، اما با وجود گذشت چهارمین روز از حوادث العباسیه هنوز این دانشجویان آزاد نشده‌اند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول