اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد:

تخلفات مهندسان نظام مهندسی ساختمان نزدیک به صفر است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تخلفات مهندسان این سازمان به صفر نزدیک شده است.

تخلفات مهندسان نظام مهندسی ساختمان نزدیک به صفر است

داریوش دیودیده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: با مکانیزم‌های طراحی‌شده میزان تخلفات مهندسین ساختمان در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار اندک است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این سازمان با جدیت بر اعمال مهندسان عضو نظارت دارد و به همین لحاظ تخلفات این حوزه به صفر نزدیک شده است.

دیودیده با اشاره به تعرفه‌های مناسب ساخت و ساز در این استان، بیان داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور کمترین تعرفه ساخت و ساز و مسائل مربوط به سازمان نظام مهندسی ساختمان را دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر این از سهم سازمان نظام مهندسی حداکثر تخفیف به مددجویان، افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و کم درآمد داده می‌شود.

این مسئول امور ساخت و ساز در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: برای اجرای قوانین ملی ساختمان نیازمند مشارکت و همکاری همه مردم و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی هستیم.

دیودیده، نقش رسانه‌ها را در امر فرهنگ‌سازی و ترغیب مردم به رعایت قوانین بی‌بدیل دانست و گفت: از رسانه‌ها اعم از مکتوب، دیجیتال و تصویری انتظار داریم در این امر مهم سازمان نظام مهندسی را یاری کنند.

وی تاکید کرد: مردم باید بدانند که سخت‌گیری‌های قانونی در ساخت و سازها به نفع آن‌ها و برای خود آن‌ها است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: قوانین ملی ساختمان کاملا مشخص و روشن هستند که در این زمینه لازم است همه همکاری کنند تا روند اجرای قوانین و ساختن سیمای زیبایی برای شهرهای این استان به‌ویژه یاسوج شتاب یابد.

دیودیده با بیان اینکه نمی‌توان تنها این مسائل را از سازمان نظام مهندسی ساختمان خواست، اضافه کرد: این سازمان در مواجهه با تخلفات فقط نقش اعلام تخلف و ارائه آن به سازمان‌های مربوطه است و مستقیما نمی‌تواند با تخلفات حوزه ساخت و ساز مقابله و برخورد کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر نقش فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی خاطرنشان کرد: نقش این سازمان آماده برقراری ارتباط و تعامل دوسویه با اصحاب رسانه و همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی است.

وی یادآور شد: بیشتر مهندسان عضو این سازمان افرادی متعهد و متخصص هستند ولی با اعمال نظارتی جلوی اندک تخلفات برخی مهندسان را نیز می‌گیریم.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول