اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خبر داد

آمادگی ایران برای برقراری پرواز به 9 کشور آسیایی

خبرگزاری فارس:‌ مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ این مجموعه آمادگی توسعه پروازها به 9 کشور آسیایی از جمله کشورهای CIS در صورت فراهم شدن مناسبات اقتصادی بین دو کشور را دارد.

آمادگی ایران برای برقراری پرواز به 9 کشور آسیایی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، فرهاد پرورش عصر امروز در نخستین نشست تخصصی همایش بین‌المللی خراسان‌جنوبی، ترانزیت و توسعه محور شرق اظهار داشت: ‌در حال حاضر پروازهای کشور ما به چهار کشور افغانستان، پاکستان، هند و چین برقرار است و امکان گسترش این پروازها نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به 26 نقطه از 52 مسیر داخلی پرواز دارد همچنین پرواز به 29 نقطه در 40 مسیر در شبکه بین‌الملل نیز برقرار است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد:‌ در حال حاضر این مجموعه از 46 فروند هواپیمای مسافربری با ظرفیت بیش از 9 هزار نفر برخوردار است.

پرورش افزود: همچنین سه فروند هواپیمای باری نیز با ظرفیت حمل 180 تن بار به صورت روزانه در شبکه حمل و نقل هوایی کشور فعال است.

وی تصریح کرد:‌ به زودی امکان بهره‌برداری از ترمینال بار فرودگاه امام خمینی (ره) که در خاورمیانه بی‌نظیر است نیز فراهم می‌شود که ظرفیت این مجموعه 450 هزار تن کالا است همچنین این مجموعه دارای پنج هتل در تهران، مشهد، شیراز و بندرعباس است.

*امکان فرود هواپیماهای پهن‌پیکر در فرودگاه بیرجند فراهم شده است

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: نخستین پرواز از فرودگاه بیرجند در سال 84 انجام شده است و در حال حاضر نیز امکان فرود هواپیماهای پهن‌پیکر از فرودگاه بیرجند فراهم شده است.

*رشد 24 درصدی حمل و نقل هوایی در سال 89

پرورش حمل و نقل را یکی از زیرساخت‌های اصلی توسعه هر کشوری دانست و گفت: در سال 89 ما شاهد رشد 24 درصدی حمل و نقل هوایی در کشور بودیم که 15.7 درصد آن مربوط به ترانزیت خارجی توسط خطوط هوایی است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول