اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دلایل جدید از دست داشتن عربستان و قطر در قاچاق کشتی سلاح

خبرگزاری فارس: یک خبرنگار آمریکایی در لبنان با ارائه اسناد جدیدی از دست داشتن قطر و عربستان سعودی در قاچاق سلاح از لیبی به لبنان گفت که کشتی توقیف شده تنها بخشی از یک محموله 2 هزار تنی بوده است.

دلایل جدید از دست داشتن عربستان و قطر در قاچاق کشتی سلاح

به گزارش فارس، روزنامه السفیر لبنان به نقل از پایگاه اینترنتی مجله آمریکایی کانترپانچ نوشت که فردی به نام "حسام دیاب" که یک تحلیلگر لیبیایی است و با تعدادی از وکلای آمریکایی و بین المللی در تهیه شکایتی علیه نیروها ناتو برای ارائه به دادگاه جنایت بین المللی فعالیت می‌کند، به همراه سه نفر دیگر از دوستانش شاهد بارگیری کشتی قاچاق لطف الله 2 در بنغازی بوده‌اند.

فرانکلین لامپ خبرنگار این مجله به نقل از دیاب می‌نویسد: مشخص است که قطر و عربستان سعودی 5 انبار در منطقه بنغازی و مصراته دارند که همان منبع تغذیه این کشتی با سلاح و پول بوده است. این مجله تاکید می کند که سلاح هایی که به این کشتی انتقال داده شده، بخشی از سلاح های مفقود شده معمر القذافی است و برخی سلاح های دیگر نیز از قطر و عربستان سعودی در فاصله شش ماه به لیبی رسیده است.

بعد از سقوط قذافی و توقف درگیری ها در لیبی، قطر سلاح های انتقال داده شده را انبار کرد و از سوی دیگر اقدام به خرید سلاح از شبه نظامیان کرد تا بتواند آنها را برای عملیات قاچاق از این کشور آماده کند.

لامپ همچنین به نقل از شاهدان عینی و کارگران خارجی در بنغازی که شاهد بارگیری کشتی لطف الله بوده اند، می نویسد که سه کانتینر مملو از 150 تن سلاح در داخل کشتی قرار داده شد، این در حالی است که برنامه ریزی اولیه از سوی صاحب کشتی مبنی بر این بود که 15 کانتینر بالغ بر 2 هزار تن سلاح در این کشتی قرار داده شود تا به لبنان انتقال یابد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول