اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک منبع امنیتی:

یونیفل در قاچاق کشتی سلاح به لبنان دست داشته است

خبرگزاری فارس: یک منبع امنیتی با اشاره به اینکه کشتی توقیف شده بزرگترین محوله سلاح وارد شده به لبنان از زمان جنگ داخلی این کشور است، گفت که یونیفل در قاچاق کشتی سلاح به لبنان دست داشته است.

یونیفل در قاچاق کشتی سلاح به لبنان دست داشته است

به گزارش فارس به نقل از الانتقاد، محافل امنیتی در لبنان توقیف کشتی لطف الله 2 را یک دستاورد مهم امنیتی برای خود می دانند، اما از سوی دیگر آن را یک تحول خطرناک می دانند، در همین راستا یک منیع امنیتی تاکید کرد که بعد از پایان جنگ داخلی در لبنان سلاح هایی با این حجم وارد لبنان نشده بود.

این منبع در گفتگو با الانتقاد با اشاره به اینکه وارد کردن این کشتی به طرابلس از مدت ها پیش طراحی شده بود، گفت: یونیفل اجازه عبور این کشتی را داده یا دست کم آن را نادیده گرفته است، به همین علت هر سخنی در مورد اینکه نیروهای یونیف کنترل اوضاع را در بخش های آبی لبنان در اختیار دارند، غیر واقعی و دروغ است.

این منبع با اشاره به مقصد نهایی محموله فوق تاکید کرد که این محموله عازم طرابلس بود و این موضوع سوالاتی را در ذهن ایجاد می کند که آیا طرابلس مقصد نهایی این محموله بوده یا اینکه گذرگاهی برای عبور این سلاح ها به مرزهای شمالی و ورود آنها به سوریه بوده است.

* احتمال خرید محموله کشتی از سوی جریان المستقبل

از سوی دیگر یک منبع طرابلسی نیز در این زمینه ابعاد دیگری از این اتفاق را شرح می دهد و می گوید: یک مقام نظامی حزب المستقبل لبنان معروف به سرتیپ حمود پیشتر به لیبی و مصر سفر کرده بود و یک هفته قبل از این سفر بازگشته است، این منبع همچنین از تحرکات عجیب در سواحل دریای طرابلس بویژه در شب جمعه خبر داده و گفت که نیروهای مخالف دولت گشت زنی هایی را در این نواحی داشتند و یکی از این گشتی ها یک خبرنگار را که برای یک شبکه خبری کار می کرد و مشغول تصویر برداری از منطقه بود را بازداشت کرده اند. آنها یک روز بعد این خبرنگار را آزاد کرده اند.

ارتش لبنان جمعه موفق شد یک کشتی حامل سلاح را در آب های منطقه ای خود که از لیبی به مصر و سپس عازم لبنان شده بود را توقیف کند. منابع نظامی لبنانی اعلام کردند که این کشتی در مقابل بندر سلعاتا در منطقه شمال توقیف شده است. این کشتی سه کانیتنر داشت که حاوی سلاح های سبک و متوسط به همراه مهمات آنها بود ، صاحب این کشتی فردی سوری به نام "محمد خ" است و ملوان کشتی نیز برادر همین فرد است.

منابع امنیتی اعلام کردند که سلاح ها در داخل کانتینرهایی مخفی شده بود که روغن موتور به همراه داشت اما نیروهای امنیتی لبنان موفق شدند آنها را کشف و توقیف نمایند. کلاشنیکوف، رگبارهای ام 16، آرپی جی انداز ها و مقدار زیادی از موشک های آن و راکت های "لاو" بخشی از مهمات موجود در این کشتی بوده است. ماده منفجره "تی ان تی" از دیگر مهمات موجود در این کانتینرها بوده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول