اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

روایت السفیر در مورد نتایج تحقیقات اولیه از کشتی قاچاق سلاح

خبرگزاری فارس: رونامه السفیر جزئیاتی از نتایج اولیه در تحقیقات صورت گرفته را فاش کرد که دست داشتن جریان های خارجی در قاچاق سلاح به لبنان را تایید می کند.

روایت السفیر در مورد نتایج تحقیقات اولیه از کشتی قاچاق سلاح

به گزارش فارس، روزنامه السفیر در گزارشی نوشته است که در تحقیقات اولیه ای که از اعضای بازداشت شده در کشتی و سایر بخش ها انجام شده، نتایج زیر به دست آمده است:

- طرف هایی که این کشتی را آماده کرده و به لبنان فرستاده اند، از امکانات تکنولوژیکی و اطلاعاتی خوبی برخوردار بوده اند، چرا که تمامی روزنه های نفوذ به این کشتی را در عملیات های مختلف بسته اند.

- به احتمال قوی یک گروه فعال لبنانی در این زمینه دست داشته است.

- تحقیقات تاکنون ثابت نکرده که کشورهای عربی در این قاچاق دست داشته اند یا نه.

- بعید نیست که افراد بازداشت شده در این کشتی از اسامی مستعار استفاده کرده باشند.

- در تحقیقات انجام شده هیچ تحویل پولی میان لبنان و لیبی یا یکی از این کشورها در زمینه این کشتی صورت نگرفته است، بنابراین به احتمال قوی جریان خریداری کننده، اموال را از جایی غیر از لبنان یا لیبی انتقال داده است، همچنین ممکن است پول به صورت نقدی پرداخت شده باشد.

- تحقیقات به شماره تلفن هایی رسیده است که از خارج از لبنان بویژه اسکندریه و قاهره لیبی با لبنان و بویژه طرابلس تماس گرفته است، اما  پیگیری تردد های این تماس ها مشخص کرده که تلفن های مورد تماس داخلی به اسامی خاصی ثبت نام نشده اند و هیچ حرکت و ترددی نیز ندارند، این نشان می دهد که احتمالا این شماره ها معدوم شده اند.

- تحقیقات سرنخ های ثابت نشده ای به دست آورده مبنی بر اینکه انبارهایی برای قرار دادن این سلاح ها در شهرهای عکار و طرابلس اجاره شده بوده و افرادی که این انبارها را اجاره کرده اند، لبنانی نیستند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول