اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بوشهر:

ایران الگویی تمام عیار برای مشارکت مردم در بیابان‎زدایی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت بوشهر گفت: ایران اسلامی در عرصه بیابان‎زدایی و اجرای طرح‎ها در این حوزه با تکیه بر آموزه‎های دینی و مذهبی یک الگوی تمام عیار برای مشارکت مردم در این عرصه است.

ایران الگویی تمام عیار برای مشارکت مردم در بیابان‎زدایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا صبح امروز در گردهمایی مدیران بیابان‎زدایی کشور اظهار داشت: اسلام به اندازه‎ای بر مسئله پوشش گیاهی، بیابان‎زدایی و فضای سبز تاکید دارد که شکستن یک شاخه درخت را یک اقدام ناپسند می‎داند.

وی افزود: این امر در استان دیندار و با اصالت مذهبی بوشهر با حساسیت بیشتری بوده و هنوز هم وجود دارد که برگرفته از آموزه‎های دینی است.

اسماعیل‌نیا ادامه داد: هنوز افرادی در این استان هستند که شکست شاخه درخت را جنایت می‎دانند و در راستای توسعه و حفظ منابع طبیعی و فضای سبز به عنوان یک امر مقدس مراقبت و تلاش می‎کنند.

امام جمعه موقت یادآور شد: اسلام بر مسئله بیابان‌زدایی تاکید زیادی دارد و این امر از رویکردهای اسلام است که در طراحی و اجرای برنامه‎های بیابازن‎زدایی باید مدنظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی با آموزه‎هایی که در کلام معصومان است می‎تواند یک الگوی تمام عیار برای مشارکت حداکثری مردم در امر بیابان‎زدایی باشد.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط جوی استان بوشهر و وجود ریزگردها در این استان، ایجاد فضاهای سبز و از جمله پارک‎های جنگلی برای مقابله با ریزگردها در استان امری ضروری است.  

امام جمعه موقت بوشهر گفت: بدون شک اگر مشارکت مردم را در اجرای طرح‎های بیابان‎زدایی نداشته باشیم به نتایج مطلوب در این زمینه دست نمی‎یابیم.

اسماعیل‌نیا تصریح کرد: امیدواریم در کنار دعوت از مردم برای مشارکت در این امر، برنامه‎هایی نیز که پیش‌بینی و طراحی می‎شوند، مدون و کارشناسی شده باشند.

وی اظهار داشت: تلاش ما بهبود وضعیت استان بوشهر است و از هر طرحی در این زمینه حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول