اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌رضوی

9 منطقه به مناطق حفاظتی اضافه شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی از اضافه شدن 9 منطقه دیگر به لیست مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان خبر داد.

9 منطقه به مناطق حفاظتی اضافه شد

سیدحسین آقامیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: برای توسعه عرصه‌های دارای ظرفیت بالقوه طبیعی برای حفاظت از ذخایر ژنتیکی این مرز و بوم و به ‌ویژه در جغرافیای استان خراسان‌رضوی، 9 عرصه طبیعی به عنوان مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست معرفی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی با اشاره به هشت منطقه شکار ممنوع با مساحت بالغ بر 700 هزار هکتار و یک منطقه حفاظت شده با مساحت 17 هزار و 800 هکتار افزود: منطقه شکار ممنوع ژرف در حوزه شهرستان‌های زاوه و تربت‌حیدریه و فریمان، منطقه سده در حوزه شهرستان‌های خواف و تایباد، منطقه سه کوهک در حوزه شهرستان گناباد، منطقه شکار ممنوع کلیلاق در حوزه شهرستان‌های فریمان، تربت‌جام و زاوه است.

آقامیری با اشاره به منطقه شکار ممنوع بز در حوزه شهرستان تربت‌جام، منطقه شکار ممنوع کمر قلعه و ریوند در حوزه شهرستان سبزوار، افزود: منطقه شکار ممنوع نوبهار در حوزه شهرستان مه‌ولات نیز جزو هشت منطقه‌ای هستند که به لیست مناطق تحت مدیریت اداره حفاظت محیط زیست استان اضافه شده‌اند.

وی ادامه داد: منطقه حفاظت شده الله‌اکبر در حوزه شهرستان درگز و در مجاورت پارک ملی تندوره نیز به عنوان یکی از مناطق چهارگانه، تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان قرار گرفت.

آقامیری با تاکید بر ارزشمندی ذخایر ژنتیکی هر مرز و بوم، خاطرنشان کرد: ذخایر ژنتیکی می‌توانند نقطه مطمئنی برای بهره‌برداری‌های علمی و پژوهشی باشند و به منظور دست‌یابی به رفاه اجتماعی در جوامع مورد توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد: ذخایر ژنتیکی امانتی است از نسل‌های آینده در اختیار ما که باید نسبت به حفاظت آن توجه لازم را معمول داریم و ادای دین را به نسل آینده به خوبی به جا آوریم.

آقامیری افزود: مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست که عرصه‌های مطمئن برای ماندگاری و بهره‌برداری ذخایر ژنتیکی محسوب می‌شود در حوزه استان خراسان‌رضوی سطحی معادل 20.5 درصد از عرصه طبیعی استان را پوشش می‌دهد و در حوزه شهرستان‌های مختلف در قالب پارک ملی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش، منطقه حفاظت شده و مناطق شکار ممنوع تعریف می‌شود.

وی گفت: عرصه‌های طبیعی مورد اشاره با تلاش محیط‌بانان و هم‌یاران محیط زیست و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان مورد حفاظت و کنترل قرار دارد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول