اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آخرین روز از هفته معلم

معلمان نمونه کشوری و استانی اردبیل تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: همزمان با آخرین روز از هفته بزرگداشت مقام معلم، معلمان نمونه کشوری و استانی در اردبیل طی همایشی تجلیل شدند.

معلمان نمونه کشوری و استانی اردبیل تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که به همین منظور و عصر امروز در سالن ولایت اردبیل برگزار شد، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل پاسداشت و تجلیل از معلمان را امری مقدس اعلام کرد و اظهار داشت: معلمان بزرگ بانیان تعلیم و تربیت در جامعه هستند و این قدرشناسی ما از معلم باید همه روزه باشد.

احمد محمودزاده با اشاره به این‌که شهید مرتضی مطهری معلم وارسته نظام جمهوری اسلامی و الگوی فکری و عملی برای معلمان بودند، تصریح کرد: عظمت فکری و بزرگی اندیشه آن شهید وارسته سبب شده است که هنوز هم معلمان ما آن بزرگوار را الگوی عمل خویش قرار داده و به ایشان تأسی نمایند.

وی با اشاره به این‌که هفته معلم فرصتی برای تجلیل از معلمان و تکریم و بزرگداشت اندیشه شهید والامقام مرتضی مطهری است، خاطر نشان کرد: آن شهید بزرگوار صدای انقلاب اسلامی بود و صدای او اسلام راستین را ندا می‌داد به همین سبب شهادت او نیز به دست کسانی رخ داد که خود در جهل و گمراهی بودند و مطهری مبارز راه جهل و نادانی بود.

این مسئول ترویج آثار و تألیفات استان مطهری در کشور و اشاعه آموزه‌های آن شهید والامقام در راستای بهره‌برداری و کیفی‌بخشی به آموزش و پرورش را بسیار مهم اعلام کرد و افزود: ‌در فرآیند تعلیم و تربیت ما امروز نیازمند این اندیشه والا، بلند و اسلامی هستیم و باید نظرات و عقاید مطهری وارد درس و مدارس ما شود.

محمودزاده در بخش دیگری از سخنان خود معلم را مهم‌ترین عنصر سند تحول بنیادین اعلام کرد و ادامه داد: با رونمایی از این سند که مطالبه مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش بود تاکنون 290 برنامه عملیاتی در راستای تحقق‌بخشی به این سند در حال اجرا است و برنامه‌ریزی‌های لازم نیز در راستای اجرای تمام دستورات سند تحول بنیادین انجام می‌شود.

به گزارش فارس، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: برای بندبند این سند نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش گسترده هستیم و محور اصلی تحول بنیادین معلم و جایگاه تحقق آن مدارس ما است.

وی جایگاه معلم به عنوان بزرگ‌ترین عامل تعلیم و تربیت را یادآور شد و بیان کرد: ‌استقرار نظام ملی تربیت معلم شأن و جایگاه معلمی را ارتقا می‌بخشد و مدرسه به عنوان کانون و مرکز تحول بنیادین استمرار انقلاب اسلامی را منجر می‌شود.

محمودزاده آموزش و پرورش را جز دستگاه‌های پیشرو در تحقق اصل تعلیم و تربیت اعلام کرد و گفت:‌ به دلیل ظرفیت‌های بالایی که به ویژه در استان اردبیل وجود دارد ما در حوزه تعلیم و تربیت در آینده با جامعه‌ای مترقی مواجه می‌باشیم.

وی اجرای سند تحول آموزش و پرورش به ویژه استقرار نظام جدید 6، 3، 3 را یکی از راهکارهای سند بنیادین اعلام کرد و افزود: ‌با تحقق عینی این نظام در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گام‌های مهمی برداشته می‌شود.

محمودزاده در ادامه انتخاب معلمان نمونه استانی و کشوری را نیز یادآور شد و تصریح کرد: ‌پنج نفر از معلمان استان با توجه به بخشنامه وزارت آموزش و پرورش نمونه کشوری، 45 نفر نمونه استانی و 308 نفر نیز معلم نمونه منطقه‌ای برگزیده و مورد تجلیل قرار گرفتند.

دبیر شورای آموزش و پرورش از برگزاری یادواره 63 شهید فرهنگی در استان با حضور وزیر آموزش و پرورش خبر داد و خاطر نشان کرد: ‌روز جمعه 22 اردیبهشت نیز پیاده‌روی خانواده فرهنگیان به همت دستگاه‌های اجرایی فرهنگی در استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول