اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل خبر داد

واگذاری 16 درصد از آموزش‌های دولتی به بخش خصوصی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: 16 درصد از کل آموزش‌های دولتی فنی و حرفه‌ای در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شد.

واگذاری 16 درصد از آموزش‌های دولتی به بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی اجرای طرح‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌ها با محوریت تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: این آموزش‌ها شامل 816 هزار نفر ـ ساعت در سال گذشته بود که به بخش خصوصی واگذار شد.

وی با یادآوری اینکه تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در فنی و حرفه‌ای استان اردبیل بستر محقق شدن را پیدا کرده است، تصریح کرد:‌ امسال در نظر داریم با اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی به ویژه در رشته‌هایی که منتج به تولید ملی می‌شوند علاوه بر دامن زدن به دانش بومی اشتغال را نیز در این حوزه عملیاتی و بارور نماییم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل یادآور شد: تعهد اشتغال اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در سال گذشته نزدیک به 400 نفر بود که با تحقق کامل این رقم ما نسبت به آینده آموزش‌های فنی و حرفه‌ای امیدواریم شدیم.

صفری با یادآوری اینکه با آغاز تعطیلات تابستانی استقبال از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیر به طور کامل مشاهده خواهد شد، بیان داشت:‌ در راستای سیاست‌های این اداره کل در سال گذشته مبنی بر حمایت از اشتغال جوانان، 237 نفر به بانک‌های عامل معرفی و از این تعداد 227 نفر موفق به دریافت وام اشتغال شدند.

این مسئول در مورد گواهی‌های مهارت صادره از سوی این اداره کل در سال گذشته نیز تصریح کرد: تعداد 64 گواهی و 49 پروانه مهارت طی سال گذشته توسط فنی و حرفه‌ای صادر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با بیان اینکه در سال جاری نیز استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی استان همچنان در دستور کار قرار خواهد داشت، افزود:  استان اردبیل در سال 90 رتبه دهم را در میان سایر استان‌ها در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به دست آورد.

صفری در ادامه اظهار داشت: سیاست‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل تابعی از سیاست‌های کلی دولت و در جهت تربیت نیروی انسانی متخصص، متناسب با نیازهای بازار کار و ظرفیت‌های استانی و بومی است.

وی ادامه داد: برنامه این اداره کل در سال 91 شامل جلب بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه بخش خصوصی، تبدیل ایده‌های خلاق به برنامه‌های عملی، توسعه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای با تعامل با بخش‌های خصوصی در تحقق مهارت آموزی و تشویق جوانان به حرکت از آموزش‌های تئوری در جهت آموزش‌های عملی خواهد بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در مورد دوازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت کشوری نیز گفت: این مسابقات در سه سطح شهرستان، استانی و کشوری برگزار شد که 11 نفر از برگزیدگان مرحله استانی به مسابقات کشوری راه یافتند که از میان آنها  9 نفر مرد و دو نفر زن بودند که شش نفر از آنها موفق به کسب مدال شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین طی مراسمی با حضور استاندار اردبیل و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از مدال آوران مسابقات ملی مهارت کشوری در رشته‌های کابینت‌سازی چوبی، طلا سازی، الکتریک، نجاری، فناوری اطلاعات ـ کاربرد نرم افزاری، لوله‌کشی گرمایشی و همچنین مربیان برتر آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان تجلیل شد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول