اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان:

بیماری‌های اسکلتی و عضلانی شایع‌ترین بیماری‌های شغلی است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: بیماری‌های اسکلتی و عضلانی شایع‌ترین بیماری‌های شغلی است.

بیماری‌های اسکلتی و عضلانی شایع‌ترین بیماری‌های شغلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از برازجان غلامرضا کهن بعد از ظهر امروز در آیین تجلیل از کارگران مراکز درمانی و بیمارستان‌های شهرستان دشتستان اظهار داشت: توجه به سلامتی و بهداشت مردم از مهم‌ترین برنامه‌های شبکه بهداشت است و در سال جاری برنامه‌ریزی خوبی برای رشد شاخص‌های بهداشتی در شهرستان انجام می‌شود.

وی به نقش ویژه کارگران در رشد و توسعه اشاره کرد و افزود: نیروی کار به عنوان اهرم اصلی اقتصاد کشور نقش بسزایی در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور دارد، به همین خاطر سلامت این قشر از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان با اشاره به بیماری‌های ناشی از کار اضافه کرد: شایع‌ترین بیماری شغلی مربوط به بیماری‌های اسکلتی و عضلانی است که به علت عدم آگاهی افراد حادث می‌شود.

کهن تصریح کرد: عدم استفاده از شیوه‌های صحیح حمل بار امروزه در محیط‌های کاری باعث پیدایش مشکلات زیادی برای نیروی کار شده که باید اطلاع‌رسانی لازم انجام شود.

وی همچنین در ارتباط با مصرف دخانیات و مضرات آن گفت: مصرف دخانیات به ویژه سیگار و قلیان می‌تواند به صورت غیر مستقیم در بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌ها مؤثر واقع شود لذا باید از مصرف این مواد به منظور حفظ سلامتی و تندرستی جسمی و روحی جدا خودداری شود.

رئیس بیمارستان 17 شهریور برازجان نیز اظهار داشت: کارگران عزیز علاوه بر جنبه‌های مادی کارشان، جنبه معنوی کار آنها نیز ارزشمند است و انتظار می‌رود، کارگران اجر معنوی را با هیچ چیز دیگر مقایسه نکنند و کار را برای رضایت خالق انجام دهند و به خود افتخار کنند.

مهدی مهدوی افزود: بیمارستان 17 شهریور برازجان در سال گذشته در کشور مقام برتر را کسب کرد که نقش کارگران در این عنوان بسیار ارزشمند بوده است.

در این آیین لوح سپاس از طرف کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان بوشهر و کتابچه اصول ارگونومی حمل و جابجایی بار بین کارگران توزیع شد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول