اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کرمان:

میزان باسوادی در فهرج 97 درصد است

خبرگزاری فارس: معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: هم‌اکنون میزان باسوادی در شهرستان فهرج 97 درصد و میزان بی‌سوادی سه درصد است.

میزان باسوادی در فهرج 97 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از فهرج، محمدحسین حسینی‌صادق بعد از ظهر امروز در همایش بزرگ فرهنگیان شهرستان فهرج با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اظهار داشت: برای اجرای این سند تحول نیاز به تلاش مضاعف فرهنگیان است و فعالیت‌های آموزش و پرورش باید به شدت پیگیری شود.

وی افزود: در تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پنج محور توجه به قرآن کریم و آموزه‌های قرآنی، سیره و روش پیامبر اسلام (ص)، ائمه معصوم (ع) و قانون اساسی و رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری و امام راحل مورد توجه قرار گرفته است.

حسینی‌صادق با بیان اینکه به صفر رساندن بی‌سوادی در استان کرمان در راستای اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است، تصریح کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی میزان بی‌سوادی 58.2 درصد در استان کرمان بود، اما اکنون با اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته میزان باسوادی استان 92 درصد است.

وی با بیان اینکه میزان بی‌سوادی در اول انقلاب در شهرستان فهرج 60 درصد بوده است، خاطر نشان کرد: اکنون به برکت جمهوری اسلامی میزان باسوادی در شهرستان فهرج 97 درصد و میزان بی‌سوادی سه درصد است.

معاون سواد‌آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان از اجرای طرح فرد به فرد برای ریشه‌کنی بی‌سوادی و آموزش بی‌سوادان در استان کرمان خبر داد و گفت: در این طرح هر باسوادی که یک بی‌سواد را آموزش خواندن و نوشتن دهد و باسواد کند، 3 میلیون و 400 هزار ریال حق‌الزحمه دریافت می‌کند.

وی افزود: متقاضیان این طرح می‌توانند به کارشناسان سوادآموزی شهرستان‌ها و مناطق مراجعه کنند.

حسینی‌صادق بر مطالعه آثار شهید مطهری تأکید کرد و ابراز داشت: باید آحاد جامعه از آثار علامه شهید استاد مطهری بهره‌مند شوند.

وی افزود: رفتار و زندگی استاد مطهری برای همه باید الگو باشد.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول