اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کرمان:

نظام مهندسی کشاورزی جنوب کرمان مستقل می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان گفت: به زودی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جنوب استان کرمان مستقل می‌شود.

نظام مهندسی کشاورزی جنوب کرمان مستقل می‌شود

محمد صفوی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به اینکه تا به حال ‌کمکی مالی از سازمان جهاد کشاورزی یا سایر ادارات ‌نداشته‌ایم، اظهار داشت: اما در بخش کشاورزی فقط از واسپاری‌ها کمک داشته‌ایم.

‌صفوی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه از تأسیس ‌سازمان نظام مهندسی کشاورزی بیش از 10 سال در استان کرمان می‌گذرد، هنوز فاقد حداقل امکانات و ساختمان مناسب برای پاسخگویی به اعضا است.

وی گفت: این مکان از طرف جهاد کشاورزی به اداره کل بازرسی استان کرمان فروخته شده و تاکنون چند‌ بار تذکر شفاهی تخلیه به این سازمان اعلام شده و فرصتی که از مدیر‌کل سازمان بازرسی درخواست کرده‌ایم توانسته‌ایم تاکنون به کار خود در این مکان ادامه دهیم.

صفوی افزود: دستور استاندار کرمان در واگذاری ساختمان متناسب با این سازمان اعلام شده با توجه به اینکه بعضی ساختمان‌های موجود سال‌های سال بلااستفاده هستند از جمله ساختمان شرکت خدمات حمایتی در بلوار کشاورز و بعضی ساختمان‌های جهاد کشاورزی که با عنوان‌های مختلف اشغال شده و با توجه به این که با معاونت وزیر جهاد کشاورزی کتبا و شفاها مذاکره شده قول پشتیبانی هم داده‌اند با مکاتبات و مراجعات متعدد داشته‌ایم، تاکنون مشکلی از این سازمان رفع نشده است.

صفوی تصریح کرد: این سازمان فاقد بودجه دولتی بوده و حداقل درآمد را دارا است و‌ در شرایط کنونی قادر به خرید ساختمان نیست از سوی دیگر عهده‌دار بسیاری از فعالیت‌ها شده و با همین امکانات حداقل و با حداکثر تلاش خود توانسته وظایف محوله را به نحو احسن انجام دهد.

وی ابراز داشت: بزرگ‌ترین سرمایه سازمان نظام مهندسی کشاورزی ‌فارغ‌التحصیلان فرهیخته‌ایی است‌ که جویای کار هستند در صورتی که حداقل امکانات را در اختیار داشته باشیم، تحول جدی در بخش کشاورزی ایجاد و در آینده نزدیک با استقلال مالی کامل تمام امکانات مورد نیاز خود را تأمین می‌کنیم.

صفوی در مورد استقلال سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی جنوب استان کرمان ابراز داشت: پیگیری لازم را انجام داده‌ایم، مکاتبات صورت گرفته و امیدواریم به نتیجه نهایی برسیم.

وی تصریح کرد: توقع از مسئولان استان کرمان این است که سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان بزرگ‌ترین تشکل صنفی تخصصی بخشی را باور داشته باشند و از توان فنی و مهندسی این سازمان در راستای پیشبرد فعالیت‌های مرتبط با بخش کشاورزی حداکثر همکاری را کرده و از کارشناسان و فارغ‌التحصیلان این بخش بیشتر استفاده ‌ کنند که ارتقای آن نصیب کشور می‌شود

صفوی ابراز داشت: کسانی که کارشناس رسمی سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی هستند، براساس اعلام رسمی معاون اول رئیس جمهور به تمام دستگاه‌های اجرایی در کارهای کارشناسی کشاورزی از اعضای سازمان نظام مهندسی که دارای پروانه یا کارشناس رسمی این سازمان هستند، استفاده کنند.

وی گفت: امیدوارم در آینده‌ای نزدیک سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان بتواند در تولید محصول سالم، کاهش هزینه‌های مصرف کنندگان و بهره‌برداران نقش سازمان فنی و مهندسی خود را ایفا کند. 

 صفوی تصریح کرد: با کمک سازمان جهاد کشاورزی شمال و جنوب کرمان و با تمام فعالان این بخش در تمام‌ زمینه‌های مختلف با برنامه‌ریزی‌های علمی و تخصصی بتوانیم از نعمت ارزشمند خدادادی استان کرمان حداکثر استفاده را برده و تأثیرات جدی در اقتصاد ملی داشته باشیم و خروجی این توانمندی‌ها درسطح فرا ملی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول