اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

موسی‌الرضا ثروتی:

مردم ابوموسی ایرانی هستند / کشورهای عربی فرافکنی می‌کنند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر اساس اسناد و مدارک تاریخی، کشورهایی مثل امارات و بحرین مربوط به ایران است.

مردم ابوموسی ایرانی هستند / کشورهای عربی فرافکنی می‌کنند

موسی‌الرضا ثروتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه اخیرا تعدادی از نمایندگان مجلس در جزیره ایرانی ابوموسی حضور یافتند،‌ اظهار داشت: هم‌اکنون هم‌وطنانی در جزیره ابوموسی ساکن هستند و زندگی می‌کنند و حضور رئیس‌ جمهور و نمایندگان در این جزیره و اعلام آن به عنوان منطقه گردشگری برای توسعه این بخش بوده است.

وی با تاکید بر اینکه جزایر ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ متعلق به ایران است، گفت:‌ مردمی که آنجا زندگی می‌کنند، اصالتا ایرانی بوده و هیچ تهمتی در این زمینه به کشورمان وارد نیست.

ثروتی با اشاره به اینکه برخی کشورها مثل عربستان و کشورهای اروپایی می‌خواهند یک اختلافی در این زمینه در منطقه ایجاد کنند، افزود: آنها در این ماجرا به دنبال این بوده تا مسائل را به نفع خود رقم بزنند.

وی با تاکید بر نقش بالای صهیونیست‌ها در مسائل جزایر ایرانی اظهار داشت: صهیونیست‌ها لابی‌هایی در آمریکا و اروپا دارند که حتی انتخاب رئیس جمهور این کشورها با صهیونیست‌ها است، از این رو آنها همواره به دنبال خراب‌کردن رابطه ایران با جهان عرب، اروپا و آمریکا هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طی مسائل مربوط به جزایر ایرانی نیز صهیونیست‌ها به دنبال ایجاد اختلاف کشورمان با امارات بوده و قطعا در این زمینه به جایی نخواهند رسید.

وی گفت:‌ صهیونیست‌ها حتی در نشست 1+5 که در ترکیه برگزار شد، چون دیدند مسائل در این زمینه تا حدی به نفع ایران است با اعتراض خود به نحوی اعلام کردند که نباید زمینه ارتباط دوستانه با ایران ایجاد شود.

ثروتی اظهار داشت: اسرائیل موجودیت خود را در خطر می‌بیند و این بیداری‌های اسلامی که در دنیا آغاز شده منشاء برپایی انقلاب‌های اسلامی را دارد، لذا همواره علیه نظام‌های اسلامی توطئه می‌کند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول