اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزارت دفاع روسیه:

سپر موشکی روسیه قادر به دفاع از اروپا در برابر هر نوع حمله موشکی است

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروهای دفاع ضد موشکی روسیه اعلام کرد تجهیزات سپر موشکی این کشور قادرند بطور همزمان هر نوع حملات موشک‌های بالستیک از سوی کشورهای ثالث به سمت اروپا را خنثی، شناسایی و ره‌گیری کنند.

سپر موشکی روسیه قادر به دفاع از اروپا در برابر هر نوع حمله موشکی است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، سرلشکر "ولادیمیر لیاپوروف" فرمانده نیروهای دفاع ضد موشکی روسیه روز جمعه اعلام کرد که سامانه دفاع ضد موشکی این کشور قادر است بطور همزمان حمله به اروپا با هر نوع موشک بالستیک را خنثی کرده و در عین حال موشک‌های هدف گیری شده به سمت اتحادیه اروپا در هر کشور ثالثی را شناسایی و ره‌گیری کند.

این مقام بلندپایه نظامی روس در زمان بازدید شرکت کنندگان در کنفرانس بین المللی مربوط به مسائل سپر موشکی در مسکو از تاسیسات سیستم دفاع ضد موشکی «سافرینو» گفت: سامانه‌های دفاع ضد موشکی مستقر شده در بخش مرکزی قاره اروپا در خاک روسیه این امکان را فراهم می‌کند تا اطلاعات مربوط به تمامی انواع موشک‌های بالستیک که از هر جهتی به سمت اروپا حمله کنند، شناسایی و ره‌گیری شوند.

به گفته سرلشکر لیاپوروف، تجهیزات بسیار دقیق مربوط به ره‌گیری حملات موجود و آتی هر نوع حملات موشک‌های بالستیک می‌توانند در داخل خاک روسیه و در خارج از مرزهای آن مستقر شوند.

وی یادآوری کرد: با توسعه فناوری‌های موشکی-هسته‌ای در جهان، تهدید بکارگیری موشک‌های با برد بلند از سوی کشورهای ثالث به مراتب بیشتر از گذشته شده است.

به گفته وی، در حال حاضر موشک‌های بالستیک دارای برد 2.5 هزار کیلومتر و در آینده نزدیک با برد 5 هزار کیلومتر در نیروهای مسلح کشورهای ثالث بسیاری مورد استفاده قرار دارد. ولی سامانه دفاع ضد موشکی روسیه با موفقیت می‌تواند در برابر چنین حملاتی از کشورهای اروپایی دفاع کند.

این مقام ارتش روسیه یادآور شد: تعداد اهداف بالستیکی که بطور همزمان هدف گیری شده باشند، می‌تواند به چند صد عدد برسد که دارای نقطه پرتاب و هدف مشخص هستند که این امکان را فراهم می‌سازد تا منطقه و کشور حمله کننده و همچنین منطقه‌ای که موشک به سمت آن شلیک شده، شناسایی شود.

وی تاکید کرد که سامانه‌های دفاع ضد موشکی روسیه قادر به دفاع در برابر چنین حملاتی است و مسئله کاهش تضمین شده خطر حملات موشک‌های بین قاره‌ای و دارای برد متوسط از هر جهتی که باشد را حل و فصل کرده است.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول