اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه خطر سپرموشکی را ثابت می‌کند

کنفرانس مسکو؛ صحنه رویارویی روسیه و آمریکا درباره سپرموشکی

خبرگزاری فارس: مقامات نظامی روسیه قصد دارند در جریان کنفرانس بین‌المللی مسکو خطرناک بودن طرح آمریکا و ناتو برای ایجاد سپرموشکی اروپایی را به جهانیان ثابت کنند و طرف آمریکایی هم سعی می‌کند خلاف این مسئله را اثبات کند.

کنفرانس مسکو؛ صحنه رویارویی روسیه و آمریکا درباره سپرموشکی

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «کامرسانت»، وزارت دفاع روسیه امروز در مسکو کنفرانس بین‌المللی در خصوص سپر موشکی برگزار می‌کند که در جریان آن مواضع روسیه در قبال این مسئله بطور کامل مشخص خواهد شد.

مقامات نظامی روسیه دلایل غیر قابل انکار از دید خود برای اثبات تهدیدآمیز بودن سامانه‌های دفاع ضد موشکی آمریکا که قرار است در خاک اروپا مسقر شوند را اعلام خواهند کرد. البته کارشناسان نظامی آمریکایی هم خود را آماده کرده‌اند تا ثابت کنند که دلایل طرف روسی پایه و اساس ندارد.

یک مقام گاه در وزارت دفاع روسیه هشدار داده است: اگر بعد از این کنفرانس آمریکا طرح‌های خود در این زمینه را تغییر ندهد، روسیه اقدامات شدیدالحن برای پاسخ‌گویی به این طرح را مورد اجرا خواهد گذاشت.

در کنفرانس دو روزه سپر موشکی که امروز با حضور بیش از 200 مقام نظامی، سیاسی و دیپلماتیک از 50 کشور جهان در مسکو آغاز به کار خواهد کرد، مقامات مسکو امیدوارند که به همه جهان ثابت کنند وقتی این کشور از این صحبت به میان آورده که استقرار سامانه‌های دفاع ضد موشکی آمریکا در خاک اروپا توزان راهبردی موجود در جهان را بهم خواهد زد، هیچ اغراق و بزرگ نمایی در کار نیست و خطر این اقدام کاملا واقعی است.

این کنفرانس در آستانه نشست سران ناتو در شیکاگو برگزار می‌شود که طی آن قرار است آغاز فاز نخست طرح سپر موشکی اروپایی اعلام شود.

یک مقام ستاد کل نیروهای مسلح روسیه به خبرنگار این روزنامه گفت: این کنفرانس برگ برنده روسیه است. ما فعالیت زیادی برای جمع آوری دلایل و مدارک با ارزشی در این زمینه انجام دادیم و اگر نتوانیم آمریکایی‌ها را متقاعد سازیم که در طرح کنونی خود تغییر ایجاد کنند، مسائل در آینده پیچیده تر خواهد شد. بعد از این کنفرانس ما به دولت آمریکا فرصت می‌دهیم تا فکر کرده و پاسخ نهایی خود را به مسکو بدهد.

این مقام نظامی از پاسخ به این سئوال که «اگر آمریکا با استدلالات روسیه موافقت نکند، چه خواهد شد؟» خودداری کرده و و تنها به گفتن این نکته اکتفا کرد: این تصمیمی است که فرمانده کل نیروهای مسلح روسیه (رئیس‌جمهوری) باید در مورد آن تصمیم بگیرد.

یک مقام دیگر در وزارت دفاع روسیه توضیحات تندتری در این رابطه داد. به گفته وی، اگر بعد از شنیدن استدلالات نظامی ارائه شده از سوی روسیه در این کنفرانس مقامات واشنگتن باز هم تغییری در مواضع خود در قبال مسئله سپر موشکی اروپایی بوجود نیاورند، روسیه مجبور خواهد شد تا اقدامات شدیدالحن تری را برای پاسخ دادن به این طرح در نظر بگیرد.

وی افزود: بعد از مراسم تحلییف ریاست جمهوری، سیاست و راهکار روسیه در قبال مسئله سامانه دفاع ضد موشکی در اروپا با توجه به شرایط رسما اعلام خواهد شد.

البته در این بین مقامات آمریکایی هم دست خالی به مسکو نیامده‌اند. هیئت آمریکایی که به سرپرستی "الن تاچر" نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در مسائل ثبات راهبردی و سپر موشکی در این کنفرانس شرکت کرده، شامل 8 مقام بلندپایه نظامی و سیاسی دولت آمریکاست که دقیقا سعی خواهند کرد ثابت کنند، دلایل روسیه در مورد سپر موشکی درست نیست و آنها برای تحقق این طرح کاملا محق هستند و روسیه نیز در این راستا باید با آنها همکاری کند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول