اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار روسیه به آمریکا: اوضاع پیرامون سپرموشکی نزدیک به بن‌بست است

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع روسیه امروز در کنفرانس بین‌المللی مسکو پیرامون مسئله دفاع ضد موشکی هشدار داد که علی‌رغم تلاش‌های مقامات مسکو مذاکرات با آمریکا و ناتو در این رابطه تاکنون موفقیتی نداشته و نزدیک به بن‌بست است.

هشدار روسیه به آمریکا: اوضاع پیرامون سپرموشکی نزدیک به بن‌بست است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "آناتولی سردیوکوف" وزیر دفاع روسیه امروز پنج‌شنبه اعلام کرد که مقامات مسکو فعلا در زمینه یافتن راه حلی قابل قبول برای هر دو طرف در مذاکرات خود با آمریکا و ناتو در خصوص سامانه دفاع ضد موشکی موفقیتی نداشتند.

وزیر دفاع روسیه امروز در مراسم افتتاح کنفرانس بین المللی مربوط به سپر موشکی در مسکو گفت: تلاش برای یافتن راه حل قابل قبول برای طرفین در خصوص مسئله دفاع ضد موشکی هنوز راه به جایی نداشته است و وضعیت پیرامون سپر موشکی نزدیک به بن‌بست است.

به گفته سردیوکوف، اخیرا بسیار زیاد شنیده می‌شود که دستیابی به توافق در خصوص سپرموشکی اروپایی اصولا غیرممکن است.

وزیر دفاع روسیه افزود: البته ما با این نظریه موافق نیستیم. با وجود همه مشکلات موجود، روسیه و آمریکا توانستند پیمان مربوط به کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی را امضاء کنند. دقیقا در این سند بطور صریح عدم ارتباط بین تسلیحات راهبردی تهاجمی و مسئله دفاع ضد موشکی مورد تایید قرار گرفته است.

سردیوکوف با این یادآوری افزود: ما امیدواریم که نتیجه این کنفرانس به تحقق اصولی عملی برای تامین امنیت غیرقابل تفکیک در جهان کمک کند.

امروز در مسکو کنفرانس بین‌المللی در خصوص سپر موشکی زیر نظر وزارت دفاع روسیه برگزار شده است. در کنفرانس دو روزه سپر موشکی که در آن بیش از 200 مقامات نظامی، سیاسی و دیپلماتیک از 50 کشور جهان حضور دارند، مقامات مسکو امیدوارند که به همه جهان ثابت کنند که استقرار سامانه‌های دفاع ضد موشکی آمریکا در خاک اروپا براستی توزان راهبردی موجود در جهان را بهم خواهد زد.

این کنفرانس در آستانه نشست سران ناتو در شیکاگو برگزار می‌شود که طی آن قرار است آغاز فاز نخست طرح سپر موشکی اروپایی اعلام شود.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول