اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس اعلام آمادگی کرد

برگزاری هفته مشترک فرهنگی شیراز در اوکراین

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: آماده‌ایم برای معرفی فرهنگ غنی شیراز و استان فارس، هفته فرهنگی مشترکی در شهر اوکراین برگزار کنیم.

برگزاری هفته مشترک فرهنگی شیراز در اوکراین

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق عابدین بعد از ظهر امروز در جلسه دیدار با میخائیل کولینیاک وزیر فرهنگ کشور اوکراین، با اشاره به علاقمندی‌های ویژه کشورهای دنیا برای حضور و آشنایی با جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شهر شیراز و استان فارس، اظهار داشت: شیراز مرکز تمدن کشور ما در زمینه‌های فرهنگی و تاریخی است و به همین لحاظ نیز می‌توانیم همکاری‌های مناسبی در بخش ادبیات، هنر، نقاشی و موسیقی داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس بازسازی بافت‌های فرسوده تاریخی را از دیگر فعالیت‌های ارزنده شهر شیراز عنوان کرد و افزود: استان فارس می‌تواند در زمینه بازسازی بافت‌های تاریخی کشور اوکراین، از تجربیات خود بهره‌گیری کند و اکنون بیش از 300 هکتار از بافت شیراز، ثبت تاریخی شده است.

استاندار فارس با تاکید بر راه‌اندازی برنامه‌های گردشگری دو جانبه میان استان فارس و کشور اوکراین ابراز داشت: آماده‌ایم برای معرفی فرهنگ غنی شیراز و استان فارس، هفته فرهنگی مشترکی در اوکراین برگزار کنیم.

صادق عابدین برقراری ارتباط  فرهنگی و اقتصادی با کشورهای حوزه خلیج فارس را از جمله اولویت‌های کاری مدیریت ارشد استان فارس در توسعه روابط با کشورهای خارجی دانست و خاطرنشان کرد: بعد از ساماندهی امور داخلی این استان تصمیم داریم تا با کشورهای هدف روابط فرهنگی و اقتصادی خوبی برقرار کنیم و در این راستا اکنون موضوع توسعه همکاری با کشور زنگبار را دنبال می‌کنیم.

میخائیل کولینیاک وزیر فرهنگ کشور اوکراین نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از حضور در شهر شیراز بیان داشت: شهر شیراز از محبوبیت ویژه‌ای در زمینه‌های فرهنگی و هنری برخوردار است و ما آماده‌ایم تا پذیرای هفته فرهنگی شیراز در اوکراین باشیم.

وی افزود: فعالیت‌های گردشگری از جمله اولویت‌های ما برای توسعه روابط با استان فارس به شمار می‌رود.

میخائیل کولینیاک ابراز امیدواری کرد که روابط متقابل اوکراین با استان فارس در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری توسعه باید.

به گزارش فارس، این دیدار با بررسی زمینه‌های همکاری استان فارس و کشور اوکراین پایان یافت.

انتهای پیام/‌ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول