اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات خوزستان:

کاندیدای انصرافی در خوزستان نداریم

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات خوزستان شایعات مطرح شده درباره انصراف یکی از کاندیدا‌ها در حوزه انتخابیه ایذه و باغملک را رد کرد.

کاندیدای انصرافی در خوزستان نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حمید قناعتی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در شعبه اخذ رأی مسجد جواد الائمه پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر شایعاتی درباره انصراف یکی از کاندیدا‌ها در آخرین روزهای تبلیغات گفت: در استان خوزستان در مرحله دوم 16 نفر از واجدان شرایط که در مرحله اول حائز اکثریت آرا بوده‌اند در عرصه حضور دارند و هیچ یک از کاندیدا‌ها از گردونه انتخابات به واسطه انصراف یا استعفا خارج نشده‌اند.

وی با تشکر از مردم و عوامل برگزاری انتخابات گفت: امروز در استان خوزستان در 6 حوزه، 9 فرمانداری و 14بخشداری جشن ملی انتخابات را برگزار می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه همه صندوق‌های ثابت و سیار در خوزستان رأس ساعت مقرر (8 صبح) در شعب مستقر و کار رأی گیری را آغاز کردند، افزود: در این مرحله یک هزار و 540 صندوق در 6 حوزه مستقر هستند که از این تعداد یکهزار و 100 شعبه ثابت و 440 شعبه سیار هستند.

قناعتی تصریح کرد: در کل استان شعب سیار پیش بینی شده که کار رأی گیری را در مناطق روستایی، خوابگاه‌های دانشجویی، شرکت‌ها و کارخانجات، حاشیه شهر‌ها و مناطق دشوار گذر انجام می‌دهند.

وی حفظ امنیت انتخابات را طبق قانون به عهده نیروی انتظامی دانست و گفت: تاکنون گزارشی از نا‌امنی دریافت نشده است و با همکاری عوامل نیروی انتظامی، مشکلی در این زمینه وجود ندارد، ضمن اینکه در برخی مناطق از نیروهای بسیج نیز جهت حفاظت و پشیبانی نیروی انتظامی در امنیت انتخابات استفاده شده است.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان با بیان اینکه 60 درصد کار این ستاد باقی مانده و تکلیف هشت نماینده از 18 نماینده استان در مجلس امروز مشخص می‌شود، خاطر نشان کرد: خوزستان به لحاظ تعداد حوزه‌هایی که انتخابات مرحله دوم در آنها برگزار می‌شود و نیز تعداد صندوق‌ها بعد از تهران، رتبه اول را دارد.

وی میزان مشارکت مردم خوزستان در دور نخست انتخابات مجلس نهم را 65 درصد و حدود 11 درصد بیش از مشارکت در انتخابات مجلس هشتم اعلام کرد و افزود: خوزستان با بیش از 3 میلیون نفر جمعیت واجد شرایط رأی دادن، نقش زیادی در تعیین رقم مشارکت در سطح کشور دارد.

وی خاطر نشان کرد: متولدان 15 اردیبهشت 73 و ماقبل آن، کسانی که در مرحله اول در هیچ یک از شعب شرکت نکرده‌اند می‌توانند در این دوره انتخابات رأی دهند. علاوه بر این، کسانی می‌توانند رأی دهند که در مرحله اول در‌‌ همان حوزه انتخابیه رأی داده باشند.

استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی 18 نماینده دارد که تکلیف 10 نماینده در دور اول انتخابات معلوم شد و این افراد توانستند با کسب اکثریت آرای مردم حوزه انتخابیه خود به بهارستان راه یابند.

از 14 حوزه اصلی انتخابیه استان خوزستان نمایندگان هشت حوزه به مجلس راه یافتند و در شش حوزه انتخابیه باقیمانده شامل اهواز و باوی، سید شکر خدا موسوی، شبیب جویجری، ناصر سودانی و محمدجعفر فلسفی، حوزه دزفول محمد علی قاسمی و عباس پاپی پالنگان، حوزه آبادان؛ غلامرضا شرفی، محمد سعید انصاری، سید حسین دهدشتی و جلیل مختار، حوزه بهبهان عزیز الله سالاری و محمد باقر شریعتی، حوزه ایذه و باغملک حجت الله درویش‌پور و سید هادی طباطبایی و در حوزه انتخابیه دشت آزادگان هاشم سواری و ناصرصالحی نسب در دور دوم انتخابات رقابت خواهند کرد.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول