اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر بازرسی و نظارت استان اردبیل:

نماینده کاندیداها در سر صندوق‌ها حاضر هستند

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر بازرسی و نظارت استان اردبیل گفت: نماینده هر دو کاندیدا بر سر شعب اخذ رای حاضر هستند و بر صحت و سلامت انتخابات بدون کوچکترین دخالت نظارت دارند.

نماینده کاندیداها در سر صندوق‌ها حاضر هستند

داور نظرعلیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: بعد از برگزاری انتخابات 12 اسفند ما به بازآموزی نیروهای خود اقدام کردیم تا با آمادگی بیشتر و رفع برخی از نواقص احتمالی در صحنه انتخابات مرحله دوم حاضر باشند.

وی وظیفه اصلی عوامل نظارتی شورای نگهبان را صیانت از آرای مردم اعلام کرد و افزود: ما با داشتن یک هزار و 800 نیروی آگاه و بصیر و استقرار آن در شعب اخذ رای بر حسن اجرای انتخابات نظارت داریم.

این مسئول با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت استان در مرحله دوم درگیر حضور و برگزاری انتخابات مرحله دوم هستند اضافه کرد: هر چند در ظاهر مرحله دوم آسانتر به نظر می‌رسد ولی به دلیل حساسیت رقابت دو کاندیدا مرحله دوم از شرایط خاص و تعیین‌کننده‌ای برخوردار است به طوری که حتی با یک رای سرنوشت کاندیدایی تغییر پیدا می‌کند و در قانون نیز آمده است اگر آرا مساوی باشد کار به قرعه‌کشی می‌کشد.

نظرعلیان بیان داشت: همه این شرایط حساسیت حضور مردم و سلامت انتخابات را می‌رساند به طوری که ما در هر صندوق چهار ناظر و ناظرمسئول بکارگیری کردیم و به ازای هر پنج صندوق شعبه اخذ رای یک سرناظر انتخاب شده است که به دقت انتخابات را کنترل و نظارت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان تصریح کرد: تنها افرادی حق رای در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین را دارند که یا در مرحله اول رای ندادند و یا مرحله اول در این حوزه انتخابیه رای داده و آرای خود را به صندوق‌ها ریختند.

رئیس دفتر بازرسی و نظارت استان اردبیل در مورد شرایط رای اولی‌ها نیز گفت: متولدین 15 اردیبهشت 73 و ماقبل آن با شرایط 18 سال سن کامل حق رای دارند و به دقت عوامل نظارت شناسنامه ‌افراد را در این زمینه کنترل می‌کنند.

نظرعلیان اظهار داشت: با توجه به اینکه خود مردم مسئول نظارت و کنترل انتخابات بوده و حتی کارهای اجرایی انتخابات را نیز عهده‌دار هستند ما نگرانی از بابت صحت و سلامت انتخابات نداریم و به کاندیداها نیز قول داده‌ایم که در نهایت سلامت و صحت به جمع‌آوری آرای مردم بپردازیم.

وی اذعان داشت: با توجه به حساسیت مرحله دوم در هر شعبه یک تا دو نفر به صورت ویژه از عوامل نظارت بکارگیری کردیم تا شرایط افراد واجد رای دادن را کنترل کنند تا مبادا از حوزه‌های دیگر افرادی قصد حضور و رای دادن در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین را داشته باشند.

این مسئول داشتن شناسنامه را در رای‌گیری ضروری خواند و بیان داشت: اگر کارت ملی نیز همراه شرکت کنندگان باشد کار تسهیل و تسریع می‌شود.

نظرعلیان با اشاره به اینکه تاکنون تخلفات تاثیرگذاری در انتخابات به ثبت نرسیده است خاطرنشان کرد: تنها چند مورد تخلف ایام تبلیغات به ثبت رسیده که با تذکرات به جا این تخلفات نیز برطرف شده است.

وی در پایان سخنان خود از مردم خواست؛ در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را با شماره تلفن 2252545 هیئت نظارت استان در میان بگذارند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول