اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بوشهر:

کیفیت‎سازی اساس توسعه مصرف تولیدات داخلی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بوشهر گفت: برای توسعه مصرف تولیدات داخلی توسط مردم باید به کیفیت‌سازی محصولات روی آوریم.

کیفیت‎سازی اساس توسعه مصرف تولیدات داخلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمود احمدی صبح امروز در نشست کمیسیون تنظیم بازار استان بوشهر اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان با سوءاستفاده از شعار اساسی و هدفدار تولید ملی کالاهای بی‌کیفیتی وارد بازار می‎کنند که این امر به بازار لطمه می‎زند.

وی تصریح کرد: هدف مقام معظم رهبری از این شعار ارتقای کیفیت تولیدات داخلی پیش از کمیت بود و اگر نتوانیم کیفیت کالاهای ایرانی را ارتقا دهیم مردم به مصرف کالاهای خارجی روی می‎آورند.

احمدی با اشاره به اقدامات انجام گرفته توسط تعزیرات در ایام نوروز بیان کرد: با برنامه کوتاه‎مدتی که برای نوروز پیش‌بینی شده بود با همکاری دستگاه‎های متولی 600 مورد گشت مشترک در این ایام داشتیم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه بازرسی از وظایف تعزیرات نیست اما در ایام نوروز به صورت دو شیفت بازرسی داشتیم و ورودی پرونده‎های تخلف و مختومه کردن این پرونده‎ها بویژه پرونده‎هایی که از سال گذشته مانده بود، 50 درصد رشد داشت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بوشهر گفت: هدف ما روانی بازار در نوروز بود که با برخورد به موقع و قاطعانه با متخلفان و بلافاصله رسیدگی به پرونده‎های تخلف و اجرای حکم در صحنه توانستیم رضایت نسبی مردم و مسئولان را جذب کنیم.

وی اضافه کرد: در عرصه رسانه تلاش ما آشنایی مردم با وظایف تعزیرات برای تسهیل در انجام وظایف بود که با نصب بنر و اطلاع‌رسانی گسترده در شهر موفق شدیم همکاری و مشارکت مردم را در این زمینه داشته باشیم.

احمدی با بیان اینکه رفع گرانی نیازمند عزم همگانی است یادآور شد: عدم مدیریت در عرضه و تقاضا، عدم تولید کافی و وجود تحریم، ورود کالاهای اساسی به کشور از جمله دلایل گرانی در بازار است.

وی خاطر نشان کرد: نوسانات طلا و ارز و بالا رفتن ارز موجب شد در استان بوشهر که بیشتر کالاها در این استان با ارز خریداری می‎شود با گرانی مواجه شویم که باید با برنامه‎ریزی، کنترل و نظارت ویژه بر بازار در راستای کاهش قیمت‎ها همت کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بوشهر بیان کرد: به دلیل ضعف قانون و عدم بازدارندگی مجازات‎ها، عدم هماهنگی بین دستگاه‎های متولی نظارت بر بازار و گاهی عدم همکاری نیروی انتظامی نمی‎توانیم با متخلفان و گرانفروشان خوب و قاطعانه برخورد کنیم.

احمدی گفت: سال‎ها است که جای میدان میوه و تره‌بار در استان بوشهر خالی است و تعدادی برای راه‏اندازی این میدان در بوشهر اعلام آمادگی کرده‎اند که نیازمند همکاری و حمایت شهرداری است.

وی تاکید کرد: با توجه به تاثیرگذاری و نتیجه‌بخشی تعاونی‎های مصرف در کنترل بازار امیدواریم با همکاری و توجه بیشتر مسئولان در این زمینه اقدامات خوبی انجام شود.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول