اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان اصفهان

بررسی روند احداث شهرک‌های فن‌آوری انجام شد

خبرگزاری فارس: روند احداث هفت شهرک فناوری کشور در شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

بررسی روند احداث شهرک‌های فن‌آوری انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان، جلسه بررسی طرح ایجاد هفت شهرک فناوری در کشور با حضور کارشناسان معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مدیرعامل و معاونان شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان و دیگر کارشناسان مرتبط با طرح به میزبانی استان اصفهان برگزار شد.

در جلسه بررسی روند احداث شهرک‌های فن‌آوری گزارش جامعی از فعالیت‌های انجام شده و هم‌چنین برنامه‌های آتی در شهرک‌های فناوری اصفهان و شیراز ارائه شد.

در ادامه کارشناسان معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری با اشاره به اهداف دولت از ایجاد شهرک‌های فناوری، اصلی‌ترین مأموریت این شهرک‌ها را کمک به گسترش و نفوذ فناوری‌های نوین در واحدهای صنعتی موجود منطقه و کمک به ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات آنها اعلام کردند.

در پایان جلسه بررسی روند احداث شهرک‌های فن‌آوری با ارزیابی و تحلیل فعالیت‌های صورت گرفته مقرر شد طرح مذکور در طول برنامه پنجم توسعه نیز مورد حمایت قرار گرفته و اختصاص اعتبارات متناسب با طرح صورت گیرد.

به گزارش فارس هیئت وزیران طی مصوبه‌ای در طول برنامه چهارم توسعه، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را ملزم به بسترسازی برای توسعه صنایع مبتنی بر فناوری‌های نوین از طریق ایجاد شهرک‌های فناوری کرده است که در این راستا احداث شهرک‌های فناوری در شهرهای تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز و ارومیه و همدان را در دستور کار خود قرار داده است.

از این تعداد شهرک در حال حاضر دو شهرک مشهد و تبریز در حال بهره‌برداری و سایر شهرک‌ها نیز در حال احداث هستند.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول