اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار میانه:

118 روستای شهرستان میانه راه مناسب ندارند

خبرگزاری فارس: فرماندار میانه از ضعف ایجاد راه‌های مناسب روستایی و گازرسانی به روستاها اظهار تاسف کرد و گفت: بعد از انقلاب برای 130 روستا از 348 روستای شهرستان راه مناسب ایجاد نشده و به 80 روستا گازرسانی شده است.

118 روستای شهرستان میانه راه مناسب ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از فرماندار میانه، تقی خلفاپور در همایش شوراهای اسلامی بخش کندوان میانه با تبریک این روز، اعضای شوراهای اسلامی این بخش را جزو فعال‌ترین شوراها خواند.

وی اضافه کرد: این بخش از تمام لحاظ گل سرسبد بخش‌های دیگر شهرستان بوده و انتظار داریم تمام امور بخش با سرعت بیشتر انجام شود تا امکانات نیز در اسرع وقت برسد.

خلفاپور در ادامه از ضعف برخی امکانات از جمله ایجاد راه‌های مناسب روستایی و گازرسانی به روستاها اظهار تاسف کرد و گفت: بعد از انقلاب برای 130 روستا از 348 روستای شهرستان راه مناسب ایجاد نشده و تنها به 80 روستا گازرسانی شده که این امر یعنی محرومیت.

وی تصریح کرد: اما در بحث گازرسانی باید از مدیرکل شرکت گاز استان که از زمان حضورشان توجه ویژه‌ای به امر گازرسانی در روستاهای شهرستان داشته و دارند، تقدیر که با این عنایت به یقین شاهد گازرسانی به تمام روستاها خواهیم بود.

فرماندار شهرستان میانه، بحث اشتغال را مهم‌ترین بحث مورد توجه در سال‌جاری ذکر کرد و افزود: در انتخابات اخیر مشخص شد که در برخی بخش‌ها آمار بنابر مهاجرت‌های صورت گرفته پایین بود زیرا متجاوز از 10 هزار نفر از شهرستان مهاجرت کرده‌اند که نیاز است به مسائل مختلف در این زمینه توجه کرده و مسئولان استانی و کشوری را نیز متوجه این موضوع کنیم. 

وی گفت: شوراها هم وظایفی دارند از جمله ارتباط منظم با بخشداری و ارائه گزارش از وضعیت مردم و روستاها به بخشداری و فرمانداری، اما در بحث شوراها باید توجه بیشتری صورت گیرد که در این راستا لازم است در بحث وظایف شوراها آموزش‌های مورد نیاز شوراها را انجام داد تا خدمات‌رسانی آنها به مردم درست و مطلوب باشد.

خلفاپور تصریح کرد: ما در سطح کشور به دنبال جلب و جذب سرمایه‌گذار بوده و به کمک شما اعضای شوراها نیز نیاز داریم تا مشکل بیکاری شهرستان را با تغییر وضعیت فرهنگی، بهداشتی و آموزشی حل کرده و روستاییان از جمله جوانان را در روستاها نگهداشته و از مهاجرت آنها جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه 35 سرمایه‌گذار خرد و کلان برای سرمایه‌گذاری در شهرستان اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: ما راه دیگری جز ایجاد اشتغال برای جلوگیری از مهاجرت نداریم که اگر همکاری صحیحی با سرمایه‌داران داشته باشید مشکل اشتغال و مهاجرت شهرستان حل خواهد شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول