اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سابق راه‌آهن اصفهان:

اصفهان مقام نخست صدور بارنامه را در کشور دارد

خبرگزاری فارس: از نظر تعداد بارنامه صادره، استان اصفهان جایگاه نخست را در کشور دارد.

اصفهان مقام نخست صدور بارنامه را در کشور دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان بهروز تاکی ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل راه‌آهن اصفهان، در ارتباط با نقش مدیرکل راه‌آهن اصفهان در توسعه منطقه اظهار داشت: راه‌آهن اصفهان 944 کیلومتر خط اصلی دارد و مدیرکل راه‌آهن اصفهان نقش مهمی در توسعه منطقه از جمله ایجاد شهرک‌های مختلف ریلی و ایجاد شرکت‌های حمل و نقل ریلی داشته است.

وی در ادامه افزود: استان اصفهان از نظر صنعتی رتبه نخست را در کشور دارد و به دلیل دارا بودن موقعیت جغرافیایی مناسب و پتانسیل‌های دانشگاهی، صنعتی و فرهنگی، اقدامات خوبی در زمینه توسعه خط ریلی صورت گرفته است.

مدیرکل سابق راه‌آهن اصفهان در مورد اقدامات سال 1390 گفت: در سال گذشته به‌سازی 9 هزار و 400 کیلومتر خط با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال انجام شد.

تاکی با بیان اینکه سهم راه‌آهن اصفهان در جابه‌جایی مسافر در اصفهان چهار درصد است، تصریح کرد: انتظار داریم با اضافه کردن قطار در این مورد به افزایش حجم مسافر برسیم، میزان حجم مسافر در سال‌های 85 و 84 کم‌تر از 900 هزار نفر بوده است در حالی که امسال 2 میلیون نفر حمل و نقل داشتیم که این میزان در مقایسه با شش سال گذشته، دو برابر افزایش پیدا کرده است. 

وی در ارتباط با سهم حمل و نقل بار در استان بیان  داشت: سهم راه‌آهن اصفهان در حمل و نقل بار در استان 25 درصد است.

مدیرکل سابق راه‌آهن اصفهان در مقایسه راه‌آهن اصفهان و سایر نقاط کشور اظهار داشت: راه‌آهن اصفهان از نظر تعداد بارنامه صادره رتبه نخست را در کشور دارد و با دارا بودن 21 درصد، رتبه دوم را در کشور دارد و در بارگیری با پنج درصد، رتبه پنجم و 5/3 درصد میزان مسافر جابه‌جا شده در کشور متعلق به اصفهان است و این در حالی است که اصفهان تنها 9 درصد از شبکه ریلی کشور را در اختیار دارد.

وی در مورد تحقق برنامه‌ها در سال 1390 گفت: در سال 1390 نزدیک به 92 درصد از برنامه‌ها محقق شده است و در سال گذشته از نظر میزان تناژ بارگیری، 26 درصد رشد صورت گرفته است.

تاکی با اشاره به مقدار تناژ تخلیه در ذوب‌آهن و مجتمع فولاد در سال گذشته بیان داشت: میزان تناژ تخلیه در مجتمع فولاد 11 درصد و در ذوب‌آهن دو درصد رشد داشته است و تناژ محصولات ذوب‌آهن سه برابر رشد و تناژ محصولات مجتمع فولاد 30 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: نخستین شرکت حمل و نقل ریلی و واگنی در سال 1384 در اصفهان شکل گرفت و نخستین قرارداد حمل با شرکت‌های طرف قرارداد ذوب‌آهن در سال 1384 در اصفهان منعقد شد، هم‌چنین نخستین قطار مسافربری خریداری شده، متعلق به شرکتی اصفهانی است.

مدیرکل سابق راه‌آهن اصفهان در ارتباط با دانشکده حمل و نقل ریلی در اصفهان اظهار داشت: امسال، سومین سالی است که در دانشگاه اصفهان رشته حمل و نقل ریلی فعالیت خودش را آغاز کرده است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول