اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تشکل‌های دینی خراسان‌جنوبی خبر داد

ویزیت رایگان مردم خراسان‌جنوبی در ایام فاطمیه

خبرگزاری فارس: مسئول تشکل‌های دینی و مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی از ویزیت رایگان مردم استان در برخی مراکز درمانی خبر داد.

ویزیت رایگان مردم خراسان‌جنوبی در ایام فاطمیه

حجت‌الاسلام احمد رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به برنامه‌های انجام شده از طرف اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در ایام شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: در ایام فاطمیه از روحانی‌های شاخص و ویژه خارج از استان به منظور وعظ و خطابه در بعضی از شهرستان‌های استان دعوت به عمل آمد.

وی برپایی ایستگاه‌های صلواتی و شیشه‌نویسی در اکثر شهرستان‌های استان، ارسال پیام کوتاه به مسئولان هیئت‌های مذهبی، مداحان و اقشار تأثیرگذار جامعه و تهیه و توزیع محصولات فرهنگی بین هیئت‌های مذهبی را از دیگر برنامه‌های این نهاد در ایام فاطمیه برشمرد.

مسئول تشکل‌های دینی و مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: طبخ غذا در هیئت‌های مذهبی در شب و روز شهادت، تهیه و توزیع بروشور مسابقات و بروشور و پوستر ویژه فاطمیه و برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی با محوریت فاطمیه در برخی از شهرستان‌های استان از دیگر برنامه‌های انجام شده توسط اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در ایام فاطمیه سال 91 به شمار می‌روند.

رضایی برگزاری جلسات گفتمان دینی ویژه فاطمیه، هماهنگی با تعدادی از پزشکان برای ویزیت رایگان مردم در روزهای قبل یا بعد از شهادت، قرائت خطبه فدکیه در روز و یا شام شهادت و برگزاری گردهمایی فاطمیون در اکثر شهرستان‌های استان را از دیگر برنامه‌های انجام شده توسط این اداره کل در ایام فاطمیه دانست.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف برای برنامه‌ریزی ویژه ایام فاطمیه در شهرستان‌های استان ابراز داشت: جلسات شورای هیئت‌های مذهبی و جلسات کانون مداحان به همین منظور در طول ایام شهادت حضرت فاطمه (س) برگزار شد.

مسئول تشکل‌های دینی و مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی حرکت هیئت‌های مذهبی به صورت دسته‌جات عزاداری در خیابان‌ها و معابر شهرها و شهرستان‌های استان و   فضاسازی سطح شهر اعم از معابر، خیابان‌ها و میادین اطراف هیئت‌های مذهبی را از دیگر برنامه‌های انجام شده در طول ایام فاطمیه در سطح استان خراسان‌جنوبی دانست.

رضایی، جلسات برگزار شده در روز شهادت حضرت زهرا (س) در سطح شهرستان بیرجند را نیز به سه جلسه مهم تقسیم کرد و ابراز داشت: جلسه محوری این روز در محل شهدای باقریه بیرجند و با حضور آیت‌الله ری شهری و خیل کثیری از هیئت‌های مذهبی برگزار شد.

وی افزود: همچنین برخی دیگر از هیئت‌های مذهبی در محل پارک شهدای گمنام و هیئت‌ حسینی شهرستان بیرجند به عزاداری پرداختند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول