اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:

کنجاله سویا با قیمت یارانه‌ای توزیع می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه افزایش قیمت علوفه دام‌ها از عوامل افزایش قیمت شیر است گفت: در راستای کنترل قیمت‌ها، کنجاله سویا با قیمت یارانه‌ای بین دامداران توزیع می‌شود.

کنجاله سویا با قیمت یارانه‌ای توزیع می‌شود

امیر محمدی‌چهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به رویکرد دولت برای تنظیم قیمت برخی از خوراک‌های دام بیان داشت: دولت کنجاله سویا را به صورت یارانه‌ای بین دامداران توزیع می‌کند.

وی با بیان اینکه کنجاله سویا بخشی از خوراک دام‌ها را تشکیل می‌دهد تصریح کرد: دولت به دامدارانی که در طرح توزیع کنجاله بین دامداران ثبت‌نام کرده‌اند کنجاله سویا با قیمت کیلویی 930 تومان عرضه می‌کند.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم قیمت کنجاله سویا را در بازار آزاد هزار و 500 تومان برای هر کیلوگرم عنوان کرد و گفت: دامداران می‌توانند 20 روز پس از ثبت‌نام این بخش از خوراک دام را با قیمت کیلویی 930 تومان دریافت کنند.

وی در ادامه از دیگر راهکارهای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم برای عرضه دیگر مواد خوراک دام‌ها به دامداران خبر داد و گفت: بنا به دستور سازمان صنعت، معدن و تجارت تمام کارخانجات تولید آرد گندم نسبت به جداسازی سبوس از آرد برای تهیه خوراک دام‌ها اقدام می‌کنند.

محمدی‌چهر تصریح کرد: کارخانجات تولید آرد گندم با حواله‌هایی که در اختیار کارخانجات تولید خوراک دام قرار دارد به آنان سبوس گندم عرضه می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش قیمت شیر در بازار تصریح کرد: شیر ماده اصلی تمام مواد لبنی است و هنوز تصمیم‌گیری جدی در رابطه با قیمت قطعی شیر صورت نگرفته است.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تصریح کرد: امید است با نزدیک شدن به فصل زایش دام‌ها که از روزهای پایانی فصل بهار آغاز می‌شود با کاهش قیمت شیر در بازار مواجه شویم.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول