اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین رئیس حفاظت اجتماعی دادگستری گلستان خبر داد

تشکیل 320 هسته حفاظت اجتماعی در گلستان

خبرگزاری فارس: جانشین رئیس ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری استان گلستان گفت: هم‌اکنون 320 هسته حفاظت اجتماعی در این استان شکل گرفته است.

تشکیل 320 هسته حفاظت اجتماعی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گلستان، علیرضا غریب در جمع اعضای این ستاد اظهار داشت: تشکیل هسته‌های تخصصی در دستور کار ستاد حفاظت اجتماعی استان گلستان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در گام نخست هسته‌های تخصصی مداحان، بهداشت و روان و مشاوران جوان با حضور افراد متخصص در هر بخش تشکیل می‌شود.

جانشین رئیس ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری استان گلستان با بیان اینکه هم‌اکنون هسته تخصصی قاریان قرآن فعالیت خود را آغاز کرده گفت: این هسته‌ها به منظور ساماندهی اعضا و استفاده از تجربیات و نظرات کارشناسانه آنها برای کاهش جرائم در استان تشکیل می‌شود.

غریب تصریح کرد: ایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه سازمان‌های مردم نهاد، شناسایی مناطق آسیب‌پذیر و جرم‌خیز از دیگر برنامه‌های این ستاد در سال جاری است.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون 100 سازمان مردم نهاد در استان شناسایی شده افزود: بقیه این سازمان‌ها نیز به تدریج شناسایی و بانک اطلاعاتی این ستاد در استان تکمیل خواهد شد.

وی تعامل و انعقاد تفاهمنامه با برخی سازمان‌های متولی فرهنگی و اجتماعی را پل ارتباطی برای انتقال مفاهیم آموزشی به مردم در سطح شهرها و روستاها عنوان کرد و گفت: تعامل بین مسئولان و مردم علاوه بر کاهش وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی به شکل‌گیری همکاری‌های دوجانبه، اعتمادسازی و سالم‌سازی جامعه نیز کمک می‌کند.

جانشین رئیس ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری استان گلستان با اشاره به نامگذاری سال 1391 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" از اعضای این ستاد خواست برای تحقق این شعار موانع پیشرو در حوزه‌های فعالیت خود را شناسایی و حتی‌الامکان در رفع آن تلاش کنند.

غریب با بیان اینکه هم‌اکنون 320 هسته حفاظت اجتماعی در استان شکل گرفته متذکر شد: ستاد حفاظت اجتماعی به منظور مشارکت مردم برای جلوگیری و کاهش میزان جرم از سال 1384 در محله‌های شهری و روستایی استان تشکیل شده است.

اعضای این ستاد حق برخورد با مجرمان را ندارند و در صورت مشاهده تخلف باید به مراجع ذیصلاح اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول