اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله علوی گرگانی:

فرهنگ حجاب را از کودکی آموزش دهیم

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت فرهنگ حجاب در جامعه گفت: باید این فرهنگ را از دوران کودکی به دختران آموزش دهیم تا دختران به راحتی با این فرهنگ آشنا شوند.

فرهنگ حجاب را از کودکی آموزش دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی در دیدار با مسئولان مرکز ریحانه النبی(ع) با اشاره به پرداختن به موضوع حجاب گفت: باید دقت خاصی در جامعه شده و از آیات و روایات به درستی در موضوع حجاب استفاده شود.

وی تصریح کرد: در برخی آیات و روایات مطالب به گونه‌ای است که روشن بوده و با مقدمات آن همه مسائل مشخص می‌شود و نیازی به تفسیر چندانی نیز نخواهد بود.

این مرجع تقلید اذعان داشت: در برخی دیگر از آیات ظرافت خاصی وجود دارد و خداوند در قرآن کریم با حساسیت خاص آنها را مطرح کرده که باید به آنها نیز توجه بیشتری داشت.

آیت الله علوی‌گرگانی با اشاره به آیات نورانی سوره نور تاکید کرد: در این آیات به قدری ظریف به موضوع حجاب و عفاف اشاره شده که هر فردی باید به آن بپردازد و آن را سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی افزود: در این آیات آمده که خانم‌ها توجه داشته باشند در موقع راه رفتن به گونه‌ای عمل نکنند که زینت آنها دیده شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ترویج مسائل غربی در کشور گفت: متاسفانه شاهد این هستیم که برخی خانم‌ها با پوشیدن برخی البسه خلاف این دستور قرآن کریم عمل کرده و فرهنگ غرب را دنبال می‌کنند.

آیت الله علوی گرگانی تاکید کرد: این فرهنگ را نباید در فرهنگ اسلامی وارد کرد و باید با بیان کردن چنین آیاتی از ترویج فرهنگ غلط جلوگیری شود.

این مرجع تقلید بیان داشت: ظرافت‌های آیات قرآن در موضوع حجاب نباید در جامعه به فراموشی سپرده شود.

وی تاکید کرد: اگر حجاب کنار رود، عفاف و نجابت نیز کنار رفته و مشکلات در کشور چندین برابر خواهد شد.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به فضای اختلاط در جامعه تصریح کرد: ما همواره موضوع اختلاط در دانشگاه‌ها را مطرح کرده‌ایم، اما جامعه نیز دچار اختلاط است که این مسئله اثرات بدی را به همراه خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید دولت به برگزاری این طرح‌ها اعتبار تخصیص دهد، گفت: این یکی از اساس امر به معروف و نهی از منکر است و باید دولت حمایت‌های لازم را داشته باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت روی آوردن دختران به موضوع حجاب از سنین کودکی گفت: باید دختر را از همان سن کودکی با حجاب آشنا کرده و اجازه ندهیم وقتی سن او بالا رفت تازه به فکر چادر افتاده و بگوییم که باید چادر سر کند.

وی تاکید کرد: این غفلت موجب از بین رفتن حیا در میان دختر شده و نتیجه آن بی‌حجابی در جامعه خواهد بود.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول