اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری مشهد؛

نخستین جشنواره گل و گیاه در مشهد برگزار شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: نخستین جشنواره گل و گیاه به همت سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری مشهد در محل پارک ملت مشهد برگزار شد.

نخستین جشنواره گل و گیاه در مشهد برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد، احمدرضا سلامی اظهار داشت: با توجه به استقبال گسترده شهروندان از نمایشگاه گل و گیاه که در اردیبهشت ماه برگزار شد تشویق شدیم تا تدابیر جدیدی اتخاذ نماییم تا در طول سال جشنواره‌های فصلی با کمک بخش خصوصی برگزار کنیم.
وی افزود: در همین زمینه از 30 شهریور ماه تا 4 مهر ماه به مدت 6 روز، نخستین جشنواره گل و گیاه در فضایی به مساحت دو هزار متر مربع برگزار می‌شود. وی اظهار داشت: برگزاری جشنواره گیاهان دارویی در اوایل آبان ماه دیگر برنامه تدارک دیده شده برای سال جاری است که در محل باغ گیاه‌شناسی مشهد واقع در بلوار فرودگاه برگزار می‌شود.
سلامی ادامه داد: با هدف ارائه انواع گل‌های متناسب با ایام عید و اینکه فضای بهاری را به سطح شهر بیاوریم، جشنواره زمستانی گل و گیاه نیز در اسفند ماه برگزار می‌شود.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری با بیان اینکه این جشنواره‌ها با همکاری انجمن صنفی گل و گیاه استان برگزار می‌شود، گفت: با توجه به نظارت این انجمن، شهروندان می‌توانند تولیدات با کیفیت و هم از نظر قیمت مناسب تهیه نمایند.
وی ضمن اشاره به این موضوع که اگر این جشنواره‌ها به خوبی برگزار و با استقبال مواجه شوند، نسبت به تداوم آن در سال‌های آینده و توسعه بیشتر اقدام می‌شود، گفت: ما علاقمند هستیم پایانه گل و گیاه توسط بخش خصوصی در مشهد ایجاد شود شهرداری به عنوان زمینه‌ساز این نوع فعالیت، جلسات مختلفی با اتحادیه‌ها و انجمن‌های مرتبط برگزار نموده که منجر به تهیه تفاهم نامه مشترک شده است.
سلامی ادامه داد: بر اساس ایت تفاهم‌نامه تولیدکنندگان زمینه‌های مشارکت خود را ارائه می‌نمایند و زمانی که سهم مشارکت مشخص شد نسبت به ایجاد آن اقدام می‌شود، در صورتی که این بخش‌ها آمادگی مشارکت نداشتند، با بخش خصوصی و سرمایه گذارانی که به صورت فردی اعلام آمادگی نموده‌اند، وارد مذاکره می‌شویم.
 مدیرعامل سازمان پارک‌ها تصریح کرد: شهرداری آمادگی دارد که هر چقدر و هر کجا که مورد نیاز باشد، زمین برای ایجاد این پایانه در اختیار قرار دهد.
 در ادامه مدیرعامل انجمن صنفی تولیدکنندگان گل و گیاه، بذر و نهال خراسان رضوی با بیان اینکه در نخستین جشنواره گل و گیاه 40 تولیدکننده در قالب 60 غرفه به ارائه تولیدات خود می‌پردازند، گفت: 200 نوع گیاه و 50 گونه گیاه آپارتمانی در این جشنواره عرضه می‌شود.
وی افزود: کارگاه‌های آموزشی توسط کارشناسان سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری و همچنین تولیدکنندگان در حاشیه این جشنواره برگزار می‌شود.
مدی در ادامه گفت: طی دو سال گذشته در تولید گل و گیاه شاخه بریده دو برگزیده کشوری داشتیم و در بحث تولید گیاهان بیرونی و آپارتمانی نیز تا حد زیادی از نیازهای شهری را که پیش از این از خارج استان تهیه می‌شد، تأمین می‌کنیم.
مدیرعامل انجمن صنفی تولید کنندگان گل و گیاه بذر و نهال خراسان رضوی افزود: امسال 850 هزار عدد گونه استفاده شده از بذر F1 از انجمن به شهرداری ارسال شده است، همچنین برای نخستین بار در مشهد توسط تولیدکنندگان شب بو کاشته شده که تولید آن امسال انجام می‌شود.
وی تعداد اعضای کنونی انجمن را 180 تولید کننده در سطح استان اعلام کرد و گفت: 60 نفر تولید کننده نهال و 120 نفر از آنها تولید کننده گل و گیاه هستند. نخستین جشنواره گل و گیاه در محل زمین تنیس پارک ملت از 30 شهریور ماه تا 4 مهرماه صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و بعد از ظهر از ساعت 16 تا 22 برپاست.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول