اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای مردم همدان و فامنین در مجلس:

مجلس برای نامزدهای انتخابات آزمون سراسری برگزار کند

خبرگزاری فارس: نامزد نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه همدان و فامنین گفت: مجلس قبل از حضور نمایندگان در مجلس برای ارتقای کارآمدی و تسلط افراد بر امور آزمون سراسری برگزار کند.

مجلس برای نامزدهای انتخابات آزمون سراسری برگزار کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان ابراهیم کارخانه‌ای در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت بیش از پیش انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوم انتخابات اظهار داشت: در این دوره از انتخابات 65 نفر به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند و 290 کرسی مجلس تکمیل می‌شود.

وی افزود: مجلس همانند قلب تپنده ملت خون قانون گذاری را در مسیر توسعه و پیشرفت در شریان‌های حیاتی نظام تزریق می‌کند لذا توانمندی قوه مقننه توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور را به همراه دارد.

نامزد نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسانی باید وارد مجلس شوند که توانمندی لازم به منظور قرار گرفتن در رأس قلل مدیریتی نظام را داشته باشند بنابراین حضور نخبگان در حوزه‌های سیاسی، دینی، علمی، فرهنگی و غیره جزو لاینفک نمایندگی مجلس شورای اسلامی محسوب می‌شو‌د.

وی شیوه برگزاری انتخابات و قانون گذاری در مجلس را نیازمند تغییر دانست و ادامه داد: لزوم فرهنگ‌سازی برای انتخاب کاندیدای اصلح باید بیشتر از گذشته در سطح کشور تبیین شود زیرا کسانی که وارد مجموعه می‌شوند باید در روند کاری و فعالیت‌های مجلس تأثیرگذار باشند.

کارخانه‌ای با بیان اینکه 290 نماینده مجلس باید بر اساس رشته تحصیلی و توانمندی‌های فردی مورد نیاز وارد مجلس شوند، افزود: در حال حاضر نماینده گزینی و قوانین انتخابات به گونه‌ای نیست که به طور کامل بتوانیم به هدف مذکور دست یابیم.

وی عنوان کرد: مردم در آبادانی و پیشرفت منطقه و شهر خود نقش زیادی را می‌توانند ایفا کنند چرا که با انتخاب درست و با استفاده از نماینده خود در مجلس مشکلات را بیشتر و بهتر به گوش مسئولان رده بالای نظام می‌رسانند.

نامزد نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نمایندگی مردم همدان در دور هفتم مجلس شورای اسلامی گفت: طی این چهار سال تریبون برخی از نمایندگان حتی روشن نشد و برخی از افراد نیز بیشتر وقت خود را صرف مسائل اقتصادی می‌کردند.

وی قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون را از وظایف اصلی مجلس دانست و تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید با گرفتن فاصله از فضاهای اجرایی کشور به وضع قوانینی بپردازند که در نهایت موجب حل مشکلات مردم شود.

کارخانه‌ای در ادامه با اشاره به گرانی به وجود آمده در بخش مسکن اظهار داشت: در حال حاضر پروژه مسکن مهر در راستای انبوه‌سازی مسکن یکی از نقاط قوت دولت نهم و دهم به شمار می‌رود اما در شیوه اجرا مشکلاتی وجود دارد که در این موضوع و برای رفع مشکلات نیز راه حل‌هایی با ورود به مجلس نهم ارائه خواهد شد.

وی در ادامه به کارهای انجام شده در مجلس هفتم و برنامه‌های پیش رو پرداخت و اذعان کرد: در یک دوره نمایندگی 10 پیشنهاد ملی با محوریت همدان به رئیس جمهور و وزرا ارائه شد.

نامزد نهمین دوره انتخابات مجلس اضافه کرد: در حال حاضر یک استخدام ساده با برگزاری آزمون انجام می‌شود اما برای مجلس که به فرموده امام در رأس امور قرار دارد با 12 قطعه عکس و مدرک فوق لیسانس فرد وارد خانه ملت می‌شود.

وی از ارائه طرح توانمندی مجلس نهم خبر داد و خاطرنشان کرد: با عملیاتی شدن این طرح علاوه بر مجلس حاشیه شهرها نیز در حوزه‌های مختلف تقویت و توانمند می‌شوند.

کارخانه‌ای تصریح کرد: برگزاری آزمون سراسری نامزدهای انتخاباتی قبل از حضور در مجلس برای ارتقای کارآمدی و تسلط افراد بر امور مجلس از دیگر برنامه‌های مدنظر در مجلس نهم است.

وی با بیان این جمله که با یک چمدان پر از برنامه وارد مجلس نهم خواهم شد، گفت: برخی از نمایندگان پس از ورود به مجلس شورای اسلامی به دنبال ادامه تحصیل هستند اما به زعم مقام معظم رهبری نمایندگان ملت باید خود را وقف خدمت‌رسانی به مردم کنند و به دنبال هیچگونه امتیاز و منفعت شخصی نباشند.

نامزد مرحله دوم نهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه همدان و فامنین در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر وضعیت مدیریتی استان را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار داشت: طرح توسعه استان در حد قابل قبولی پی‌گیری و اجرا نمی‌شود و مدیریت ارشد استان برای پاسخگویی به انتظارات بالای مردم به شکل محافظه کارانه و با سکوت برخورد می‌کند.

وی در ادامه خود را از وابستگی به هرگونه جریان‌های منحرف مبرا دانست و بیان کرد: بنده جریان انحرافی را نقطه تاریک دولت و محکوم می‌دانم و با حرکت مداوم در مسیر ولایت با جریان‌های منحرف در کشور و دولت همراه نیستم.

کارخانه‌ای در ادامه گفت: پس از انتخابات ریاست جمهوری اگر به جریان خاصی وابستگی داشتم یقیناً استاندار همدان می‌شدم.

وی اضافه کرد: موضوع بیکاری یکی دیگر از مسائلی است که درسطح استان و حوزه انتخابیه باید پی‌گیری شود که در این راستا نیز طرح باشگاه اشتغال به منظور ایجاد خود اشتغالی از برنامه‌های پیش رو در مجلس نهم تلقی می‌شود.

نامزد نهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه همدان اضافه کرد: در مورد تغییر پازل مدیریتی ارشد استان نظری ندارم و ما باید به فکر سامان دادن روند ایستایی و برخورد محافظه کارانه فعلی در استان باشیم.

وی در پایان از برنامه‌ توسعه‌ای همه جانبه استان با 220 راهبرد اجرایی خبر داد و ابراز کرد: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی 200 مورد راه کار آماده و تدوین شده است که به محض ورود در مجلس نهم و به منظور بهره وری و استانداردسازی بیشتر برای نخستین بار در کشور پیشنهاد خواهد شد.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول