اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گزارش فارس عنوان شد

انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی

خبرگزاری فارس: انتخابات مجلس شورای اسلامی نماد مردم سالاری دینی است و مردم مومن و متدین ایران اسلامی با آمادگی هر چه تمام‌تر در این انتخابات حضور خواهند یافت.

انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرغم اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در طول عمر با برکت خود تهدید‌ها، قطعنامه‌ها و تحمیل‌های زیادی را تحمل کرده است اما برگزاری انتخابات در این کشور و حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای همیشه در برابر توطئه و فشارها و جنگ‌های روانی دشمنان به عنوان سد محکمی مطرح بوده است.

از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون هر انتخاباتی که در این کشور برگزار شده با حضور حداکثری مردم مواجه بوده است این در حالی است که دشمنان ما سرمایه‌گذاری‌های زیادی را علیه انتخابات داشته‌اند غافل از اینکه همه امور نظام جمهوری اسلامی با رای مردم شکل می‌گیرد و این مهم تجلی نماد مردم‌سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

فرهنگیان استان کردستان همگام با سایر ملت ایران در گفت‌‌و‌گویی با خبرنگار فارس آمادگی خود را برای شرکت در انتخابات پیش‌رو اعلام‌ کرده‌اند که گزیده‌ای از سخنان فرهنگیان این خطه از میهن اسلامی‌مان در ذیل آمده است:

 

* بهره‌گیری دشمن از اهرم‌های تبلیغاتی برای کمرنگ کردن حضور مردم بی‌نتیجه می‌ماند

فاطمه احمدی از فرهنگیان استان کردستان با اشاره به اینکه امروز دشمنان نظام با بهره‌گیری از اهرم‌های تبلیغات و جریانات انحرافی و ضد اخلاقی سعی در کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات دارند، گفت: تمامی تلاش دشمنان در این زمینه ‌بی‌نتیجه می‌ماند و بیگانگان مایوس‌تر از همیشه شاهد استقبال مردم از انتخابات پیش‌رو خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه امروز بیداری اسلامی اتفاق افتاده و حتی در غرب و اروپا نیز جنبش‌هایی صورت گرفته بیان کرد: باید مردم سالاری دینی را در این انتخابات بیش از پیش به نمایش بگذاریم و بی‌شک جامعه فرهنگیان در این راستا کوتاهی نخواهند کرد.

وی یادآور شد: هر چه از عمر با برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ما می‌گذرد، مردم مسلمان و متعهد کشورمان به اهمیت حضور و نقش تعیین کننده خود در تمامی صحنه‌های انقلاب آشناتر می‌شوند و راز دوام و بقا و استحکام قیام الهی خود را بهتر کشف می‌نمایند.

این فرهنگی کردستانی با اشاره به اینکه تمامی فرهنگیان برای حضور در پای صندوق‌های رای آمادگی لازم را دارند، افزود: شرکت در انتخابات وظیفه هر فرد مسلمانی است که باید در راستای وظیفه خود احساس مسئولیت کند.

احمدی در پایان، حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی را تجلی همبستگی و وحدت ملی مردم ایران اسلامی دانست.

* شرکت مردم متدین در انتخابات نقطه مرگ دشمنان است

جلیل کرمی از دیگر فرهنگیان استان کردستان با اشاره به اینکه شرکت مردم متدین و همیشه در صحنه ایران اسلامی نقطه چالش و مرگ دشمنان محسوب می‌شود، بر حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس نهم تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران الگوی تمامی کشورهای جهان است، افزود: تلاش اصلی دشمن تغییر این الگو است و اگر مشارکت مردم در سطح پایینی باشد در واقع تلاش دشمن به نتیجه رسیده است اما مردم بصیر و فهیم ایران اجازه رسیدن دشمنان به اهداف شومشان را نمی‌دهند.

وی یادآور شد: موج بیداری اسلامی در اقصی نقاط جهان نتیجه ایستادگی ملت ایران در مقابل استکبار است و الگوپذیری مردم مسلمان مصر، تونس، لیبی، بحرین و عربستان از انقلاب اسلامی ایران، عرصه را بر استکبار جهانی هر روز تنگ‌تر می‌کند.

این فرهنگی ادامه داد: به همین دلیل استکبار عوامل خود را مجهز کرده و هر روز در گوشه و کنار جهان علیه ایران اسلامی نقشه‌ای تازه می‌کشند و قطعنامه‌ای مصوب می‌کنند و بعضی دست‌های ناپاک دانشمندان هسته‌ای ما را به شهادت می‌رسانند و هم‌اکنون می‌خواهند از رقابت‌های انتخاباتی در رسیدن به آرزوهای خود استفاده کنند و با طرح مسائل بی‌اساس و دروغ، دل‌ها را از یکدیگر جدا سازند و یا با تردید و ایجاد ذهنیت‌ها به انتخابات ضربه بزنند.

وی اضافه کرد: ملت پیروز و سرافراز ایران با نمایش قدرت عظیم خود در حوادث گوناگون انقلاب این حقیقت و واقعیت را به اثبات رسانیده و نشان داده‌اند که از دریای خروشان وحدت و انسجام آنان چیزی کم نشده و نخواهد شد و جهانخواران تا ابد حسرت گسستن اتحاد مقدس مردم ما را به گور خواهند برد.  

* انتخاب اصلح یک تکلیف الهی است

اردلان یکی دیگر از فرهنگیان کردستانی نیز در سخنانی انتخاب اصلح را یک تکلیف الهی بیان کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری همانطور که اصل انتخابات یک تکلیف الهی است انتخاب اصلح هم یک تکلیف الهی است و بگردید و نامزد اصلح را پیدا کنید و ما هم باید بهترین‌ها را از بین نامزدها انتخاب کنیم.

وی افزود: مردم باید با بصیرت، درایت و تحقیق، کاندیداها را شناسایی کرده و به سوابق و روحیات و خصوصیات دینی، سیاسی نامزدهای انتخاباتی توجه نمایند و با دقت به نمایندگانی رای دهند که متعهد به اسلام و وفادار به مردم باشند.

وی خاطرنشان کرد: ملت شریف و آگاه ایران اسلامی باید بکوشد وکلایی را به مجلس بفرستند که در اندیشه گسترش اسلام عزیز و احیای ارزش‌ها و احکام الهی و ترویج افکار ناب خمینی (ره) باشند و خدمت خالصانه به مردم و تلاش برای عزت و آبادانی ایران اسلامی را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

این فرهنگی با اشاره به ملاک‌های انتخاب کاندیدای مورد نظر یادآور شد: در شناخت و انتخاب اصلح شاخص‌هایی چون تدین، تعهد، دلسوزی، استکبارستیزی توجه و تعهد و التزام به هدایت‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری، مردم‌داری، امانتداری، صداقت، تخصص و غیره از اهمیت بسزایی برخوردار است.

* فرهنگیان آماده حضور در انتخابات پیش‌رو هستند

فرهنگی دیگری از استان کردستان نیز با اشاره به اینکه هر رای مردم در انتخابات پیش‌رو تیری بر قلب دشمنان ایران اسلامی است، گفت: فرهنگیان آماده حضور در انتخابات پیش‌رو هستند

محمدی بیان داشت: در کشورهایی که حکومت دموکراسی است به ویژه دموکراسی از نوع اسلامی آن، همه مسئولان با رای مردم انتخاب می‌شوند و در جمهوری اسلامی ایران نیز که مهم‌ترین حکومت دولت دموکراسی جهان بر آن حکومت می‌کنند مردم وارث نظام و ولی نعمت مسئولان معرفی می‌شوند.

وی افزود: تقریبا حدود 33 سال که از عمر مبارک این انقلاب می‌گذرد به‌طور میانگین هر سال یک انتخابات برگزار شده که خود دلیل محکمی بر درست و صحیح بودن دموکراسی در این کشور است و در طول این 33 سال مردم در هر اجتماعی که لازم بوده با حضور حماسه‌ساز خود همیشه مهر تایید بر نظام و حکومت خویش زده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی علاوه بر نگاه تکلیف دینی با دیدی سیاسی ژرف و عمیقی به آن نگریسته و همواره با حضور حماسی خود مهر باطلی برخواست دشمنان ایران اسلامی زده و آنان را ناامید و مایوس کرده‌اند.

محمدی اضافه کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی از ارزش و اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و رسانه‌های تبلیغاتی وابسته به استکبار جهانی ماه‌هاست با ترفندهای مختلف می‌کوشند تا مردم را از شرکت پرشور در انتخابات منصرف و نسبت به آینده مایوس سازند.

وی به معیارهای نماینده اصلح اشاره کرد و گفت: نماینده اصلح باید درد مردم و کشور را بداند، دنبال اشرافی‌گری نباشد و مرز بندی روشنی با دشمن داشته باشد.

وی بیان کرد: امانتداری، کار آمدی، دلسوزی، اهتمام به دین و دنیای مردم و  پایبندی به اصول و طرفداری از عدالت و مخالفت با فساد از دیگر معیارهای انتخاب نماینده اصلح است.

اینجاست که باید گفت، روز 12 اسفند ماه روز درنگ نیست، روز حضور و حماسه خدایی است، و روز بیعت مجدد با آرمان‌های مقدس شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و امام شهدا حضرت امام خمینی (ره) و میثاق با ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) است.

تک تک مردم ما با حضور در کنار همدیگر همچون سیل خروشان با هجوم به پای صندوق‌های رای خواهند رفت و به تکلیف شرعی و الهی خود عمل خواهند کرد و حماسه حضور گذشته خویش را مانند نهم دی و 22 بهمن تکرار خواهند کرد.

وعده دیدار ما روز آدینه 12 اسفند 1390 در پای صندوق‌های رای

.....................................

گزارش از عدالت ناصری

.....................................

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول