اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار کهک:

جمعیت روستاهای کهک در آخر هفته 5 برابر می‌شود

خبرگزاری فارس: بخشدار کهک گفت: به دلیل وجود آب و هوای مناسب در بخش کهک جمعیت روستاهای این بخش در آخر هفته تا پنج برابر افزایش می‌یابد.

جمعیت روستاهای کهک در آخر هفته 5 برابر می‌شود

علیرضا گلچین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم گفت: روستاهای بخش کهک دارای آب و هوای بسیار مناسبی است و این منطقه بخش ییلاقی قم محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: اکثر روستاهای بالا دست بخش کهک این وضعیت را دارند و مورد استقبال مردم قم قرار می‌گیرند.

بخشدار کهک بیان داشت: با توجه به گرم بودن هوای قم در ایام تابستان، مردم قم به این روستاها سفر کرده و از هوای شهری و همچنین طبیعت این منطقه استفاده می‌کنند.

گلچین گفت: دمای هوای برخی از روستاهای بالا دست کهک تا 15 درجه از شهر قم خنک‌تر بوده و این مسئله، منطقه را به یک بخش خوش آب و هوا تبدیل کرده است.

وی با اشاره به جمعیت روستاییان در این بخش گفت: در ایام عادی تعداد سکنه در هر روستا در حدود 60 تا 70 نفر است اما این رقم در تابستان و ایام آخر هفته به 400 نفر در هر روستا می‌رسد.

بخشدار کهک تاکید کرد: این تعداد جمعیت نشان می‌دهد که بخش کهک قابلیت توریستی بودن را دارد و باید زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری در این منطقه فراهم شود.

گلچین گفت: در روستاهای بالا دست بخش کهک و حتی روستاهای پایین دست مردم به ساخت ویلا روی آورده‌اند که این امر موجب از بین رفتن بافت روستایی می‌شود.

وی تاکید کرد: البته با تذکرهایی که به مردم داده می‌شود سعی بر آن داریم که از این امر جلوگیری کرده و بافت روستایی را حفظ کنیم.

بخشدار کهک به مشکلات این بخش اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات این بخش نداشتن مسیری مناسب برای رسیدن به روستاها است که امیدواریم با عنایت مسئولان رفع شود.

گلچین بیان داشت: در صورت رفع این مشکل دیگر شاهد وجود ترافیک‌های سنگین در جاده‌های منتهی به این بخش در ایام آخر هفته نخواهیم بود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول