اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

اعلام حمایت سلفی‌ها و حزب النور از "ابو الفتوح" در انتخابات مصر

خبرگزاری فارس: سلفی‌های مصر و حزب "النور"، شاخه سیاسی این جریان اعلام کردند که در انتخابات ریاست جمهوری آینده مصر از "عبد المنعم ابو الفتوح"، نامزد اسلامگرا حمایت خواهند کرد.

اعلام حمایت سلفی‌ها و حزب النور از "ابو الفتوح" در انتخابات مصر

 به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، "عبد المنعم الشحات"، سخنگوی جریان سلفی‌ در مصر با حضور در کنفرانس خبری اعلام کرد که این جریان و حزب سلفی النور که شاخه سیاسی جریان سلفی به شمار می‌آید، در انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور از "عبد المنعم ابو الفتوح" حمایت خواهد کرد.

الشحات با اشاره به اینکه در تصمیم‌گیری این جریان و حزب النور هیچ جناح یا جریان یا نهادی از جمله شورای عالی نظامی مصر دخالت و تاثیر نداشته‌اند، گفت: در ابتدا قصد جریان سلفی حمایت از خیرت الشاطر، نامزد رد صلاحیت شده جماعت اخوان المسلمون بود.

سخنگوی جریان سلفی مصر در ادامه توضیح داد که این جریان سلفی بود که نامزدی خیرت الشاطر در انتخابات ریاست جمهوری را به جماعت اخوان المسلمون پیشنهاد کرد.

وی با پیش‌بینی اینکه جریان اسلامگرا برسر معرفی یک نامزد در انتخابات ریاست جمهوری اینده مصر به توافق برسد، گفت: ما امیدواریم که جریان اسلامگرا به چنین توافقی دست یابد و از تجزیه آرا جلوگیری کند.

از سوی دیگر "محمد نور" عضو هیئت عالی حزب النور و سخنگوی این حزب گفت: آنچه برای حزب مهم است، حمایت از نماینده‌ای است که به مرجعیت اسلام ایمان و در میان مردم مصر محوبیت داشته باشد، حتی اگر در این میان اختلافاتی دیدگاهی و فکری با حزب النور داشته باشد.

وی در ادامه افزود: براساس رای گیری و رایزنی صورت گرفته در حزب توافق حاصل شد که النور در انتخابات ریاست جمهوری آینده مصر از "عبد المنعم ابو الفتوح" حمایت کند.

عبد المنعم أبو الفتوح عبد الهادی ابو سعد، معروف به ابوالفتوح به عنوان کاندیدای مستقل که تایید 43.066 تن از شهروندان مصری را همراه خود داشت، در 10 فروردین سال جاری، رسما به جرگه نامزدهای ریاست جمهوری مصر پیوست. وی دبیرکل اتحادیه پزشکان عرب و مدیر بیمارستان های جمعیت اسلامی پزشکی و از اعضای سابق دفتر ارشاد گروه اخوان المسلمین است. در میان گروه های سیاسی مصری وی از جمله اخوانی های داری تفکر باز و با شهامت در مخالفت با حکومت معروف است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول