اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

اخبار کوتاه افغانستان/

حمله انتحاری در افغانستان جان یک نظامی خارجی را گرفت

خبرگزاری فارس: کشته شدن یک نظامی خارجی، دیدار کرزی با سناتور آمریکایی و نشست وزرای خارجه افغانستان و هند از اخبار کوتاه افغانستان هستند.

حمله انتحاری در افغانستان جان یک نظامی خارجی را گرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، بر اثر حمله انتحاری در ولایت "نیمروز" در جنوب‌غرب افغانستان، یک نظامی خارجی کشته و یک تن دیگر زخمی شد.

شبکه "لمر" افغانستان به نقل از سخنگوی والی نیمروز گزارش داد: در این حادثه که عصر روز گذشته در شهر "زرنج" مرکز ولایت نیمروز رخ داد، یک سرباز افغان و 2 غیرنظامی نیز زخمی شدند.

وی افزود: هدف عامل انتحاری، کاروان نظامیان خارجی بود.

در همین حال "آیساف" با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که یک نظامی ناتو امروز در شرق و یک نظامی دیگر روز گذشته در جنوب افغانستان کشته شدند.

دیدار کرزی با سناتور آمریکایی

در دیدار حامد کرزی با "جان کری" رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا ضمن تأکید بر تجهیز نیروهای امنیتی افغانستان، یادآوری شد که کاهش نیروهای امنیتی افغان در دستور کار نیست و در این رابطه پس از سال 2015 میلادی با توجه به اوضاع افغانستان و منطقه تصمیم گرفته خواهد شد.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در این دیدار که روز گذشته در کاخ ریاست جمهوری صورت گرفت، جان کری، تهیه پیشنویس سند همکاری‌های استراتژیک کابل- واشنگتن را جهت امضای روسای جمهور 2 کشور کار مهم و با ارزش خواند و به نمایندگی از سنای آمریکا این موفقیت را به رئیس جمهور افغانستان تبریک گفت.

بر اساس این بیانیه، در این دیدار، هر 2 طرف در مورد اوضاع افغانستان و منطقه، روند صلح و نقش پاکستان در این پروسه و موضوعات مورد علاقه دیگر، بحث و تبادل نظر کردند.

حامد کرزی در این دیدار خواستار همکاری آمریکا در ساختن زیربناهای ادارات دولتی شد تا افغانستان دارای یک اداره تخصصی و نیرومند شود و دیگر از احتیاج بیگانه‌ها رهایی یابد.

9 شبه‌نظامی طالبان در جنوب‌شرق افغانستان کشته و زخمی شدند

در عملیات مشترک نیروهای افغان و ائتلاف در منطقه "شینوار" ولایت "ننگرهار" در جنوب‌شرق افغانستان، 2 شبه‌نظامی طالبان کشته و 3 تن دیگر زخمی شدند.

مقامات امنیتی ولایت ننگرهار اعلام کردند که این شبه‌نظامیان طالبان هنگام جاسازی مین، هدف قرار گرفته و کشته شدند.

در همین حال دفتر مطبوعاتی والی "میدان وردک" نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: چهار شبه‌نظامی طالبان اوایل بامداد امروز هنگامی که قصد داشتند یک حلقه مین را در جاده "میدان شهر- بامیان" جاسازی کنند هدف هواپیماهای ناتو قرار گرفته و کشته شدند.

افغانستان و هند روابط خود را توسعه می‌دهند

قرار است فردا نشستی بین وزرای خارجه هند و افغانستان با هدف توسعه روابط 2کشور برگزار شود.

به گزارش شبکه "لمر" افغانستان، محور این نشست که در "دهلی‌نو" برگزارش می‌شود، گفت‌وگو درباره مبارزه با تروریسم، روند مذاکرات صلح افغانستان و بررسی وضعیت امنیتی منطقه اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، "زلمی رسول" وزیر خارجه افغانستان، فردا کابل را به مقصد دهلی‌نو ترک می‌کند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول