اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود

نصب آینه‌های محدب در نقاط کور معابر شیراز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از نصب آینه‌های محدب در نقاط کور و حادثه‌خیز معابر شهری برای نخستین بار در کشور خبر داد.

نصب آینه‌های محدب در نقاط کور معابر شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی مصلی‌نژاد صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه ایمن‌سازی بلوارها و معابر در راستای پیشگیری از حوادث احتمالی و حفظ سلامت شهروندان به عنوان اولویت اصلی در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: در نقاط حادثه‌خیز و برخی معابر شهری که دید کافی در نقاط اتصال دو خیابان و یا پیج وجود ندارد نصب آینه‌های محدب به راننده کمک می‌کند تا با دید بهتر تصمیم‌گیری کرده و احتمال وقوع تصادف یا برخورد با موانع و عابران پیاده کاهش یابد.

وی اضافه کرد: در پیچ‌های خطرناک کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز به عنوان نخستین گام، آینه‌های محدب نصب و به تدریج براساس برنامه، نقاط کور و حادثه‌خیز معابر شهری شیراز در شش ماهه نخست سال جاری تجهیز و ایمن‌سازی می‌شوند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه به زودی گاردریل رنگی نیز با هدف افزایش ضریب ایمنی در بلوار جمهوری اسلامی نصب می‌شود، تصریح کرد: ایمن‌سازی در بلوارها و معابر پرتردد به‌ویژه بلوار چمران شامل نصب گاردریل، سرعت‌گیر و چراغ چشمک‌زن انجام شده است و در سال جاری نیز به منظور افزایش ضریب ایمنی گاردریل رنگی در بلوار جمهوری اسلامی این شهر نصب می‌شود. 

مصلی‌نژاد خاطرنشان کرد: در سه ماهه پایانی سال 90 جداسازی خط عبوری بسیاری از معابر شهری مانند بلوار فضیلت، بلوار شاهد، تقاطع غیرهم‌سطح غدیر انجام شده است و در سال 91 نیز به طور جدی ایمن‌سازی معابر در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول