اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی برنامه‌ای به همت شهرداری تهران

شناگر ایرانی فاصله بین جزایر هنگام و قشم را شنا کرد

خبرگزاری فارس: حسین اشتری شناگر ایرانی به مناسبت پاسداشت روز ملی خلیج فارس طی برنامه‌ای که به همت شهرداری تهران برگزار شد، مسیر دریایی بین دو جزیره هنگام و قشم را شنا کرد.

شناگر ایرانی فاصله بین جزایر هنگام و قشم را شنا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین اشتری غواص و شناگر ایرانی که به مناسبت روز ملی خلیج فارس فاصله بین جزیره هنگام و جزیره قشم را شنا و به طور نمادین نیز در سواحل جزایر سه‌گانه شنا کرده و عصر شنبه در جمع خبرنگاران ضمن معرفی خود اظهار داشت: انگیزه بنده از شنا کردن بین دو جزیره خلیج فارس، رساندن پیام صلح ملت ایران به دنیاست.

وی افزود: بنده با این کار خود ضمن تأکید بر اصالت نام خلیج فارس، قصد رساندن پیام صلح ملت ایران به جهانیان با یک حرکت ورزشی و فارغ از اقدامات سیاسی را داشتم.

این شناگر و غواص ایرانی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اعتقادی بودن مسئله خلیج فارس برای مردم ایران، ابراز داشت: موضوع خلیج فارس یکی از مسائل اعتقادی مردم کشورمان محسوب می‌شود و ایرانیان باید در هر کجای دنیا به دور از برخی تعصبات به فکر هویت خود و زنده نگه داشتن نام خلیج فارس باشند.

اشتری با اشاره به برنامه‌اش برای شنا کردن در فاصله بین جزایر تنب بزرگ و کوچک، یادآور شد: من از روز پنج‌شنبه در جزیره ابوموسی مستقر شدم و قصد داشتم بین جزایر تنب بزرگ و کوچک را شنا کنم که به علت نامساعد بودن شرایط جوی نتوانستم در این مسیر شنا و در نهایت این برنامه بین دو جزیره هنگام و قشم اجرا شد.

اشتری تأکید کرد: کارم تنها یک اقدام صلح‌طلبانه بود و من می‌خواستم بگویم خلیج فارس امضای هر ایرانی پایین نقشه ایران است.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی برای آینده دارد، افزود: من ایده‌ها و برنامه‌های بسیار بزرگی در حد بین‌المللی دارم که در صورت حمایت مسئولان می‌توانم این برنامه‌ها را اجرایی کنم.

حسین حیدری یکی از مربیان برگزاری این برنامه شنا نیز در ادامه افزود: ما طبق تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه جوانان به " تحصیل، تهذیب، ورزش " قصد داشتیم با یک کار ورزشی اعتقاد خود نسبت به خلیج فارس و صلح‌طلبی ملت ایران را به دنیا نشان دهیم.

وی ادامه داد: ما به دور از هر گونه بحث سیاسی تنها به دنبال یک مسئله اعتقادی و ابراز عشق به تمام نقاط وطنمان هستیم.

حسین اشتری، مهندس متالورژی فرزند ایثارگری با سابقه 85 ماه حضور در جبهه و کارمند سازمان عمران مناطق شهرداری تهران است.

از جمله رکوردهای وی که شش سال پیش نیز به صورت تخصصی کار غواصی را آغاز کرده، می‌توان به رکورد مربوط به شنا دور جزیره کیش و هم‌چنین اهتزاز پرچم ایران در عمق 30 متری آب در جزیره هنگام اشاره کرد.

یادآور می‌شود برنامه مذکور با همت شهرداری تهران، سازمان عمران شهرداری تهران، مرکز مقاومت بسیج این شهرداری و همکاری استانداری هرمزگان، جمعیت هلال‌احمر هرمزگان و فرمانداری ابوموسی برگزار شده است.

انتهای پیام/ن10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول