اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان:

طرح کلان سرخدار گنجینه تاریخی گلستان است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان گفت: طرح کلان سرخدار به عنوان گنجینه تاریخی استان محسوب می‎شود که توجه بیشتری در این بخش نیاز است تا بتوانیم در این زمینه به نقطه مطلوبی برسیم.

طرح کلان سرخدار گنجینه تاریخی گلستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان عباسعلی نوری‎نیا عصر شنبه در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: با توجه به پیگیری‎های جهاد دانشگاهی، گلستان به عنوان قطب تحقیقاتی سرخدار معرفی شده است.

وی تصریح کرد: پیگیری و تدوین طرح ملی تولید و تکثیر نهال سرخدار تا مرحله فرآوری ماده تاکسول به طور مشترک توسط مرکز تحقیقات کشاورزی و جهاد دانشگاهی استان انجام می‎گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان با بیان اینکه مرکز تحقیقات مسئولیت کمیته راهبردی گیاهان دارویی را بر عهده دارد عنوان کرد: ساماندهی فعالیت‎های گیاهان دارویی و شناسایی ظرفیت‌های استان توسط این کمیته پیگیری می‎شود.

نوری‎نیا با بیان اینکه بیش از 400 گونه گیاهی در استان گلستان شناسایی شده است بیان کرد: با مشخص شدن ظرفیت‌های صنعتی گیاهان دارویی می‎توان بازارهای هدف را شناسایی کرد.

وی با بیان اینکه کمیته راهبردی گیاهان دارویی 14 عضو دارد متذکر شد: دانشگاه علوم پزشکی، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد دانشگاهی، اداره کل منابع طبیعی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی، دانشگاه آزاد اسلامی، اداره کل استاندار و تحقیقات صنعتی، سازمان مهندسی کشاورزی، بنیاد نخبگان، مرکز صدا و سیما و جمعیت هلال‌احمر از اعضای این کمیته هستند.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان با بیان اینکه سه کارگروه در کمیته راهبردی گیاهان دارویی تشکیل شده است یادآور شد: کارگروه آموزش و پژوهش با مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی، کارگروه زراعت، صنعت و بازرگانی با مسئولیت جهاد کشاورزی و کارگروه صنایع دارویی، پزشکی و طب سنتی با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: کمیته راهبردی گیاهان دارویی استان تاکنون پنج جلسه و بیش از 40 مصوبه داشته است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول