اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نامزد انتخاباتی مردم مشهد در مجلس نهم:

مشارکت حداکثری مردم عامل تغییر گفتمان غرب بود

خبرگزاری فارس: کاندیدای دور دوم نهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات 12 اسفند، عامل اصلی تغییر گفتمان غرب بود.

مشارکت حداکثری مردم عامل تغییر گفتمان غرب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد آرین‌منش، بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران و اصحاب رسانه در مشهد اظهار داشت: حماسه ارزشمند 12 اسفند، حاصل یک عزم ملی بود و نتیجه آن نیز مشارکت بالغ بر 65 درصدی مردم در انتخابات بود که در مقایسه با انتخابات مجلس هفتم و هشتم، رشدی 14 درصدی داشته است.

کاندیدای مردم مشهد و کلات در دور دوم انتخابات مشهد ادامه داد: این میزان مشارکت، خون تازه‌ای در پیکره انقلاب تزریق کرد و از سوی دیگر هم قدرت چانه‌زنی ایران در معادلات بین‌المللی را افزایش داد و هم اینکه تغییر محسوس گفتمان غرب را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد.

آرین‌منش تأکید کرد: از نتایج دیگر مشارکت بالای مردم، شکست توطئه امپریالیسم غرب بود که تلاش بیهوده‌ای را در ناکارآمد جلوه ‌دادن جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده بود.

*هدفمندی یارانه‌ها باید با تدبیر بیش‌تری انجام می‌شد

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم در بخش دیگری از این نشست افزود: در حال حاضر در عرصه اقتصاد کشور، مشکلاتی جدی مانند تورم وجود دارد که بخش عمده‌ای از آن مربوط به اجرای نا‌صحیح قانون هدفمندی یارانه‌ها از سوی دولت است.

آرین‌منش یادآور شد: از ابتدا قرار بر این بود که 50 درصد از درآمد ناشی از هدفمند شدن یارانه‌ها به صورت نقدی میان مردم توزیع شود و 50 درصد باقی مانده در سه بخش صنعت، کشاورزی و عمران هزینه شود.

وی افزود: در حال حاضر 90درصد از درآمدهای ناشی از هدفمند شدن یارانه‌ها، به صورت نقدی میان مردم توزیع می‌شود و سهم بخش صنعت و کشاورزی کاملاً نادیده گرفته شده است.

*مجلس نهم ارتباطات بین‌المللی را تقویت می‌کند

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی اضافه کرد: هر چه از عمر نظام پارلمانی در ایران می‌گذرد، مردم انتظار پختگی و بلوغ بیش‌تری از مجالس خود دارند و مجلس نهم باید از بالندگی و اقتدار بیش‌تری در حل مطالبات مردم برخوردار باشد.

آرین‌منش متذکر شد: مجلس نهم باید ارتباطات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران را از طریق مذاکره و گفت‌وگو با کشورهای غیر معاند گسترش دهد و دستگاه دیپلماسی کشور را به سوی رفع انسدادهای سیاسی موجود در سطح داخلی و بین‌المللی سوق دهد.

وی ادامه داد: مجلس توانمند، باید در هر دو بُعد داخلی و بین‌المللی مقتدرانه عمل کند و به انتظارات مردم پاسخ مناسب دهد.

*دولت به تعهداتش در حوزه اشتغال عمل نکرد

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم شورای اسلامی گفت: حل مشکل اشتغال جوانان، باید در اولویت برنامه‌های مجلس نهم باشد و این امر با توجه به اینکه دولت دهم، نتوانست تعهد خود مبنی بر ایجاد دو و نیم میلیون فرصت شغلی را عملی کند، اهمیتی دوچندان دارد.

آرین‌منش هم‌چنین با اشاره به طرح مسکن مهر در مشهد تصریح کرد: اهدافی که مدنظر مسکن مهر در مشهد بود، تا حدود زیادی محقق نشد، زیرا در نهایت سبب مهاجرت بسیاری از روستاییان اطراف مشهد به شهرهای گلبهار و بینالود برای سکونت در منازل طرح مسکن مهر شد.

وی اظهار داشت: البته نباید به این مسئله به صورت یک‌طرفه نگاه کرد، زیرا دولت برای حل مشکل مسکن در حد توان خود، اقدامات مناسبی را نیز انجام داده است.

*بداخلاقی‌های سیاسی آفت انتخابات است

کاندیدای دور دوم انتخابات مجلس نهم در حوزه انتخابیه مشهد و کلات در بخش دیگری از صحبت‌های خود، تأکید کرد: انتخابات مرحله اول دارای نقاط قوت بسیار زیادی بود، اما در کنار آن، شاهد بروز برخی بداخلاقی‌های انتخاباتی نیز بودیم که در حقیقت، آفت انتخابات است.

آرین‌منش اضافه کرد: برخی از نیروهای سیاسی، در دور نخست انتخابات، به طرح شبهه و تخریب پرداختند و از اهرم‌های نامشروع برای رسیدن به اهداف خود استفاده کردند.

وی اظهار داشت: امیدواریم در دور دوم انتخابات مجلس نهم، همه نهادها و ارگان‌های اداری، با بی‌طرفی کامل وارد انتخابات شوند و کاندیداها نیز با در دستور قرار دادن اخلاق اسلامی، فضای انتخابات را متشنج نکنند.

*جبهه پیروان خط امام و رهبری فقط دو کاندیدا در مشهد دارد

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری در خراسان‌رضوی یادآور شد: جبهه پیروان خط امام و رهبری، تنها دو نماینده در مشهد دارد که بنده و خانم عفت شریعتی‌کوهبنانی، دو کاندیدای جبهه در دور دوم انتخابات در مشهد هستیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این براساس نظر شورای داوری جبهه متحد اصولگرایان بنده و آقای حسین‌زاده‌بحرینی دو کاندیدای نهایی جبهه متحد اصولگرایان برای حضور در دور دوم انتخابات مشهد هستیم.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول