اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان در شأن حسینیان اردبیل برگزار شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی که آبان ماه در اردبیل برگزار می‌شود باید در شان مردم حسینی و عاشق اهل بیت این دیار برگزار شود.

اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان در شأن حسینیان اردبیل برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی برگزاری اجلاس بین‌المللی پیر غلامان حسینی در اردبیل اظهار داشت: ما با هدف بهره‌گیری از هدف فرهنگ اصیل عاشورا و همچنین تعمیق و ترویج این فرهنگ متعالی پیشنهاد برگزاری این اجلاس را در اردبیل داشتیم که با اقبال مسئولان مواجه شد که انتظار می‌رود این آیین پاسداشت از خادمان حسینی به یک فرهنگ ماندگار در جامعه آرمانی ما تبدیل شود.

استاندار اردبیل میزبانی صدها پیر‌غلام آستان اباعبدالله‌الحسین (ع) را یک توفیق بزرگ برای اهالی و مسئولان برشمرد و گفت:‌ در این کار عظیم به خدمتگزاری بیشتری نیاز داریم تا بتوانیم در این عرصه و در پاسداشت شعائر دینی و مذهبی و نشان دادن ارادت به بارگاه امام حسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت شایستگی‌ها را به اثبات برسانیم.

صابری با بیان اینکه کارها و مسئولیت‌ها برای برگزاری آبرومند این اجلاس باید در چندین محور انجام شود، گفت: تشکیل کمیته‌های مختلف با سرعت، دقت و کیفیت مناسب طراحی و برنامه‌ریزی شود و همه در این حوزه باید خدمت و تلاش را یک توفیق نه تکلیف و وظیفه بدانند.

این مسئول یادآور شد: به صورت گروهی و فردی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و رفتار کنیم تا حرکت‌ها و اقدامات برای ایام برگزاری این اجلاس که نیمه آبان ماه است به شکل واقعی و آبرومند تدارک دیده شده و همه کمیته‌ها در حوزه مسئولیت خود به وظایف خطیرشان عمل کنند.

رئیس ستاد برگزاری دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان در استان اردبیل بیان داشت: کمیته مراسم و اطلاع‌رسانی با محوریت صدا و سیما، کمیته پشتیبانی و تدارکات با محوریت استانداری، کمیته تبلیغات و تزیینات با همراهی فرمانداری اردبیل، صدا و سیما و ارشاد اسلامی، کمیته انتظامات و امنیت با محوریت معاونت سیاسی و امنیتی و کمیته هماهنگی و نظارت نیز با همکاری دستگاه‌های متولی دیگر و در رأس آنها استانداری فعالیت خود را بعد از صدور ابلاغ و همراه کردن دستگاه‌های دیگر باید آغاز کنند.

صابری در ادامه سخنان خود در مورد پیشنهادات اعضا در خصوص افزوده شدن چند دستگاه دیگر به اعضای جلسه، بررسی همه جانبه محل برگزاری اجلاس به ویژه افتتاحیه و اختتامیه در یک فضای تاریخی – مذهبی، تجلیل از یکی از  مداحان عالیقدر استان و همچنین ارتباط تنگاتنگ با دبیر‌خانه کشوری این اجلاس را بسیار ضروری توصیف کرد.

وی تصریح کرد: این کار حرکتی توام با معنویت و ادای دین و حرمت به خون شهدا است و به یقین خداوند متعال در برگزاری مناسب و شایسته آن یاریگر و همراه ما خواهد بود.

دعوت از میهمانان خارجی با محوریت کشورهای حوزه قفقاز

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز در این جلسه اظهار داشت:‌ انتظار می‌رود استاندار اردبیل به عنوان رئیس ستاد استانی دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی ابلاغ و احکام موردنیاز را صادر کند تا از روزهای آینده کمیته‌ها با هماهنگی بیشتر برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌های خود را آغاز کنند.

ابوالحسن صادقی‌جهانی یادآور شد: در کنار کمیته‌های اصلی ضرورت دارد دستگاه‌های همسو در برگزاری این اجلاس دبیر‌خانه را در برگزاری آبرومند این آیین باشکوه همراهی کنند که انتظار می‌رود چنین امری با همکاری مدیران و مسئولان دستگاه‌های مرتبط عینیت پیدا کند.

وی با اشاره به تاکیدات امام جمعه اردبیل در دعوت از میهمانان خارجی با محوریت میهمانانی از حوزه قفقاز به دلیل همجواری با استان اردبیل خاطرنشان کرد: این پیشنهاد نیز به مسئولان کشوری داده شده است که با طرح آن در جلسه مسئولان برگزاری کشوری این اجلاس انتظار می‌رود در این زمینه موارد و درخواست‌ها مورد اقبال قرار گیرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل در پایان سخنان خود با اشاره به پیشنهاد مسئولان کشوری این اجلاس برای برگزاری آیین افتتاحیه و اختتامیه در مکان‌های مذهبی و تاریخی، اظهار داشت: در این زمینه باید با بازدیدها و سرکشی به مکان‌های پیشنهاد شده فضای مناسب تدارک دیده شود که ما نیز مجموعه بقعه شیخ‌ صفی‌الدین اردبیلی و مجموعه‌های مذهبی اردبیل را برای این امر مناسب می‌دانیم.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول